Page 6 - index

 

 

 

 

 

Page 6 - index
P. 6



03





Σκοπός & Μεθοδολογία της Μελέτης






Στην εποχή μας τα αεροδρόμια θεωρούνται σημαντικός τριών ξεχωριστών, αλλά συνδεόμενων μεταξύ τους
φορέας οικονομικής και κοινωνικής επίδρασης σε εθνικό κατηγοριών επιπτώσεων (impacts):
επίπεδο αλλά και στις τοπικές κοινωνίες της ευρύτε-
ρης περιοχής όπου αναπτύσσουν τις δραστηριότητές • Άμεσες επιπτώσεις (direct impacts) που περιλαμβά-
τους. Πέρα από τα άμεσα οφέλη από την αεροδρομιακή νουν κυρίως την απασχόληση (αριθμός εργαζομένων),
λειτουργία προκύπτουν και γενικότερα οφέλη για τις τους μισθούς, αλλά και το συνολικό αποτέλεσμα που
τοπικές επιχειρήσεις, τους εθνικούς οργανισμούς και παράγεται στο αεροδρόμιο (π.χ. ετήσιες πωλήσεις).
τους καταναλωτές. • Έμμεσες επιπτώσεις (indirect impacts) που αναφέ-
ρονται στην απασχόληση και στο συνολικό οικονομικό
Ακολουθώντας τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, η επι- αποτέλεσμα που παράγεται από τις επιχειρήσεις εκτός
στημονική ομάδα της μελέτης ανέπτυξε και χρησιμοποί- αεροδρομίου, για δραστηριότητες όμως που σχετίζονται
ησε ένα καινοτόμο μοντέλο εισροών-εκροών (input- αποκλειστικά με το αεροδρόμιο.
output model) για την αξιολόγηση των οικονομικών • Πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις (induced impacts) που
επιπτώσεων από τη λειτουργία του αεροδρομίου. Βασική αντιπροσωπεύουν αποτελέσματα στην περιφερειακή ή/
πηγή πρωτογενών στοιχείων αποτέλεσε η βάση δεδο- και εθνική οικονομία και προέρχονται από διαδοχικούς
μένων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στοιχεία από κύκλους δαπανών ως συνέπεια των άμεσων και έμμε-
την Ελληνική Στατιστική Αρχή, την Τράπεζα της Ελλάδος, σων επιπτώσεων.
καθώς και άλλες έγκυρες μελέτες ξένων αεροδρομίων
και άλλων διεθνών οργανισμών. Το μοντέλο εισροών-εκροών συνεκτίμησε το ύψος της
συνολικής τουριστικής δαπάνης, δηλαδή της συνολική
Το μοντέλο εισροών-εκροών της μελέτης εκτίμησε το τουριστικής κίνησης, η οποία δημιουργήθηκε χάρη στο
συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα του ΔΑΑ ως άθροισμα ΔΑΑ και του αντίστοιχου οικονομικού οφέλους.







ΕΜΜΕΣΕΣ ΑΜΕΣΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ



Η σχηματική ΣΥΝΟΛΙΚΗ
απεικόνιση του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ
μοντέλου και της ΔΑΠΑΝΗ
μεθοδολογίας που
ακολουθήθηκε
παρουσιάζεται στο ΠΟΛΛΑΠΛΑ-
γράφημα δεξιά. ΣΙΑΣΤΙΚΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ









ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ




Τέλος, υπάρχει μια αρχική προσέγγιση των λεγόμενων “καταλυτικών επιπτώσεων” (catalytic impacts),
οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις γενικότερες επιπτώσεις ενός αεροδρομίου στην οικονομία και την κοινωνία.


6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11