Page 9 - 2board23full

 

 

 

 

 

Page 9 - 2board23full
P. 9
ανάπτυξη του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος των αεροπορική τους χωρητικότητα σε πρωτοφανές επίπεδο. Η
βιομηχανοποιημένων χώρων και οι συνεχώς αυξανόμενες Αραβική Χερσόνησος εξελίσσεται σε κόμβο καθοριστικής
τιμές του πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι πιθανοί σημασίας, που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία. Αυτό ισχύει
καθοριστικοί παράγοντες για τις προοπτικές του κλάδου τόσο για τα αεροδρόμια όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες.
των διεθνών αερομεταφορών κατά τη διάρκεια του 2008 Για παράδειγμα, η χωρητικότητα των δύο αεροδρομίων
και του 2009. Λίγους μήνες μόνο πριν, το μέγεθος αυτών του Ντουμπάι προβλέπεται να ξεπεράσει μέχρι το 2015
των τόσο σημαντικών αλλαγών δεν είχε υπολογιστεί. Όπως τη σημερινή συνολική χωρητικότητα και των τεσσάρων
σημειώσαμε παραπάνω, ο ΔΑΑ συνεχίζει τη θετική του πορεία αεροδρομίων του Λονδίνου ή των τριών αεροδρομίων
σημειώνοντας αναλογικά έναν πολύ υγιή ρυθμό ανάπτυξης της Νέας Υόρκης. Στο ίδιο διάστημα, σύμφωνα με τις ήδη
και το 2008. Παράλληλα με τις άριστες επιδόσεις του στους γνωστοποιημένες παραγγελίες αεροσκαφών, η Emirates
τομείς των επιχειρησιακών λειτουργιών και του μάρκετινγκ, Airlines θα αποκτήσει διπλάσια χωρητικότητα θέσεων για
θα πρέπει να αναγνωριστεί ότι, κατά τα προηγούμενα έτη, μακρινούς προορισμούς σε σύγκριση με οποιαδήποτε
ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επωφελήθηκε από την άλλη μεγάλη διεθνή αεροπορική εταιρεία.Οι επικείμενες
πολυετή συνεχιζόμενη επίδραση των μεγάλων επενδύσεων διαρθρωτικές αλλαγές δημιουργούν μεγάλες ευκαιρίες αλλά
και προωθητικών ενεργειών που σχετίζονταν με τους και σημαντικούς κινδύνους για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ως εκ τούτου, απαιτούν μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες
Ως ένα σύγχρονο και ποιοτικό διεθνές αεροδρόμιο, ο υψηλού επιπέδου από πλευράς ΔΑΑ, οι οποίες επιβάλλουν
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών οφείλει να εντείνει διαρκώς ορθά σχεδιασμένες στρατηγικές συμμαχίες ποικίλων μορφών,
τις προσπάθειές του σε όλα τα μέτωπα προκειμένου να με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση - και αξιοποίηση από
διασφαλίζει τη συνεχή συνολική ανάπτυξή του. Η επιδίωξη πλευράς αεροδρομίου - της εκρηκτικά αναπτυσσόμενης
αυτή θα εγγυάται σημαντικά οφέλη για τους μετόχους, τους τουριστικής και επιχειρηματικής κίνησης μεταξύ της Ευρώπης
εργαζομένους και τους συμμετόχους μας. Η πραγματική αξία και των ραγδαία αναπτυσσόμενων ασιατικών οικονομιών.
του ΔΑΑ αντικατοπτρίζεται στην ικανότητά του να αποδίδει Επίσης, απαιτούν στενότερη συνεργασία με το Ελληνικό
εξαιρετικά ακόμη και όταν οι συνθήκες στη διεθνή αγορά Δημόσιο για την προώθηση της οικονομικής διπλωματίας
δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές. και τη διεύρυνση των επιχειρηματικών επιλογών.
Στο πλαίσιο αυτό, δύο αντικρουόμενες διαρθρωτικές εξελίξεις
στο διεθνή χώρο δημιουργούν σημαντικές ετερογενείς (III) Περιβαλλοντικές πιέσεις και Τεχνολογικές εξελίξεις
προκλήσεις. Εκτός από το ενεργειακό κόστος, ο περιορισμός των
περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι μία από τις σημαντικότερες
° Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της Συμφωνίας προκλήσεις που θα αντιμετωπίζει σε βάθος χρόνου ο
κλάδος των αερομεταφορών. Οι ρυθμιστικοί περιορισμοί
Ανοιχτών Αιθέρων μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαφόρων επιπέδων και συνδυασμών και τα οικονομικά
κίνητρα βρίσκονται ανάμεσα στις προτεραιότητες των
Ηνωμένων Πολιτειών, την οποία θα ακολουθήσει μια ευρωπαϊκών χωρών, σε συνέχεια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας
του Ιανουαρίου 2007. Ο ΔΑΑ οφείλει να συνεχίσει να είναι
αντίστοιχη συμφωνία με τον Καναδά, απελευθερώνει καλά προετοιμασμένος και να αναλαμβάνει προδραστικές
πρωτοβουλίες, όπως έχει ήδη κάνει πρόσφατα σε αυτόν
ισχυρές δυνάμεις της αγοράς, που θα οδηγήσουν σε τον τομέα κρίσιμης σημασίας.
Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μέσα στα επόμενα
νέες απευθείας συνδέσεις και στη δραστηριοποίηση χρόνια πολλοί τομείς των αεροδρομιακών λειτουργιών
θα επηρεαστούν ουσιαστικά σε λειτουργικό, οικονομικό
νέων αεροπορικών εταιρειών στην προσοδοφόρα και πολιτικό επίπεδο από τις ραγδαίες τεχνολογικές
εξελίξεις. Αυτές θα έχουν ισχυρό αντίκτυπο στον πυρήνα
βορειοατλαντική αεροπορική αγορά. Το γεγονός αυτό των λειτουργιών των αεροδρομίων, περιλαμβανομένων
των ελέγχων ασφαλείας, της διαχείρισης αποσκευών, της
θα ευνοήσει την επέκταση των συνδέσεων μεταξύ της εξυπηρέτησης επιβατών, των επικοινωνιών και των υπηρεσιών
συστημάτων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Ο ΔΑΑ
Βόρειας Αμερικής και των ελληνικών τουριστικών και χρειάζεται επομένως να επενδύει σταθερά σε ανθρώπινο
δυναμικό και σύγχρονη τεχνολογία, προκειμένου να διατηρεί
επιχειρηματικών αγορών. την αναγνωρισμένη αριστεία του και τη φήμη που δικαίως
έχει αποκτήσει για την τεχνογνωσία του.
° Αφετέρου, η διεθνώς αυξανόμενη τάση συγχώνευσης
αεροπορικών εταιρειών, με την εμφάνιση τριών Καταλήγοντας με μία σημαντική επισήμανση
Τον Απρίλιο του 2007, ο πρώην Γενικός Διευθυντής του
ευρωπαϊκών «παγκόσμιων» αερομεταφορέων ΔΑΑ, κ. Alfred van der Meer, ολοκλήρωσε μία επιτυχημένη
πενταετή πορεία ως επικεφαλής της ομάδας Διοίκησης
(Lufthansa, Air France-KLM και British Airways) και της εταιρείας, με σημαντική συνεισφορά στην καθιέρωση
και επιτυχημένη πορεία του ΔΑΑ, όπως επισημάνθηκε
με μια παράλληλη κινητικότητα σε εξέλιξη μεταξύ των αναλυτικά στον προηγούμενο Ετήσιο Απολογισμό. Τον κ.
van der Meer διαδέχθηκε ο Δρ Γιάννης Παράσχης, ένας
αμερικανικών αερομεταφορέων, ενδέχεται να επιφέρει επαγγελματίας με διακεκριμένη και ευρέως αναγνωρισμένη
εξειδίκευση σε θέματα αεροδρομίων σε ευρωπαϊκό και
ισχυρές επιπτώσεις στις αγορές που εξυπηρετούνται διεθνές επίπεδο. Μετά από μια πορεία έντεκα ετών στην
Εταιρεία Αεροδρομίου, στη διάρκεια της οποίας συνέβαλε
από το ΔΑΑ. Δεδομένων κάποιων περιορισμών σημαντικά στην ανάπτυξη και διαρκή εξέλιξη του ΔΑΑ, ο κ.
Παράσχης διαθέτει όλα τα εχέγγυα και τις ηγετικές ικανότητες
χωρητικότητας, οι συνδέσεις μακρινών προορισμών προκειμένου να διασφαλίσει την επιτυχημένη διαχείριση
των εταιρικών θεμάτων και να μετατρέψει τις μελλοντικές
ενδέχεται να συγκεντρωθούν περισσότερο στα μεγάλα προκλήσεις σε ευκαιρίες για τη συνέχιση της επιτυχημένης
πορείας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
ευρωπαϊκά κομβικά αεροδρόμια. Τα υπόλοιπα, όπως
Καθηγητής Κωστής Βαΐτσος
ο ΔΑΑ, αναμένεται να αναλάβουν έναν μάλλον

περιφερειακό ρόλο τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς.

Επίσης, οι επιχειρηματικές επιλογές και οι στρατηγικές

που θα ακολουθήσουν οι δύο εγχώριοι αερομεταφορείς,

οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και η Aegean Airlines, θα

διαδραματίσουν βασικό ρόλο σε αυτό το πλαίσιο.

(II) Τα ανερχόμενα κομβικά αεροδρόμια και η ανάπτυξη του
στόλου των αεροπορικών εταιρειών στη Μέση Ανατολή
Η αυξανόμενη συσσώρευση πλούτου και η εξαιρετική
ρευστότητα των πετρελαιοπαραγωγών χωρών έχουν
οδηγήσει αρκετές χώρες των εμιράτων να επεκτείνουν την

7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14