Page 20 - teyxos_13

 

 

 

 

 

Page 20 - teyxos_13
P. 20
PART 1 THE BLUE GREECE by harris christopoulos

“I have lived in many parts of the world, travelled to eagle in Meteora, who has grown accustomed to my και οι φτωχογειτονιές, οι βιομηχανικές περιοχές, οι
all five continents. I have never found a place like presence and flies circles above my head, examining καλλιέργειες - πράγματα αδιάφορα από το έδαφος.
Greece. It may not be a faraway and exotic country, me, checking me. When I look back over some of the Πετώντας πάνω από πόλεις και χωριά της Ελλάδας,
but my Greece is the most photogenic. Every other 35,000 photographs I have taken, I get the urge to return αντιλαμβάνεσαι καλύτερα την Ιστορία τους, την οι-
country seems to have one motif, but Greece changes, to the spot to take them again. Because there is no κονομία τους, τον πολιτισμό τους.
transforms, has morphological variety, curves. At times end to Greece. The way it looks, its colours change Ξεκίνησα να φωτογραφίζω για να κρατήσω την ανά-
cool, at others tall, she is unrivalled photographically. with the seasons; Greece puts on different dresses μνηση. Αλλά η ανάμνηση δε συναντά ποτέ την πραγ-
Flying above it, I fell more deeply in love with my and I have to be there to capture the moment. And ματικότητα. Όταν είσαι εκεί με όλες σου τις αισθή-
country. When I am on the ground, Greece makes every time I take off into the skies, my soul is moved. σεις, η φύση από κάτω είναι ζωντανή. Δεν μπορείς
me sad, but when I see her from up high, she is My eyes water at the privilege of following the birds να αποτυπώσεις ποτέ ακριβώς τα άγρια άλογα που
cleansed, an antidote. I see images most others and observing the boundless beauties of Greece.” καλπάζουν στην Καβάλα και καλπάζω και εγώ μαζί
cannot. Even poor neighbourhoods, industrial zones Η Ελλάδα μου τους, δεν μπορείς να κλείσεις σε μια φωτογραφία
and agricultural belts – places that are indifferent on « Έχω ζήσει σε πολλά μέρη του κόσμου, έχω ταξι- τα φλαμίνγκο στη Θράκη, που με τα φτερά τους πι-
the ground, reveal a whole different form, another δέψει και στις 5 ηπείρους. Σαν την Ελλάδα άλλον τό- τσιλάνε το φακό μου, ούτε τον αετό στα Μετέωρα,
meaning. Flying over the cities and villages of πο δε βρήκα. Μπορεί να μην είναι μια χώρα μακρι- που με έχει συνηθίσει πια και κάνει κύκλους γύρω
Greece you get a better sense of their histories, νή ή εξωτική, αλλά η Ελλάδα μου είναι η πιο φωτο- μου, για να με περιεργαστεί και να με ελέγχει. Όταν
their economies and their cultures. γενής. Όλες οι άλλες χώρες έχουν σχεδόν ένα μο- ξανακοιτάζω κάποια από τις 35.000 φωτογραφίες
I began taking photographs in order to hold onto τίβο, η Ελλάδα όμως αλλάζει, μεταμορφώνεται, έχει που έχω τραβήξει, θέλω να επιστρέψω για να ξα-
memories. But the memory is never anything we μορφολογική ποικιλία, έχει καμπύλες. Άλλοτε δρο- ναφωτογραφίσω. Γιατί η Ελλάδα δεν τελειώνει πο-
encounter in reality. When you’re there, your senses σερή, άλλοτε ψηλή, είναι ασύλληπτη φωτογραφικά. τέ. Αλλάζει όψη και χρώματα με τις εποχές, αλλά-
alert, the nature below is alive. You can never really Πετώντας από πάνω της, αγάπησα περισσότερο την ζει φουστάνια, κι εγώ πρέπει να είμαι εκεί για να
convey the wild horses galloping in Kavala and the πατρίδα μου. Μπορεί, όταν είμαι στο έδαφος, η Ελλά- απαθανατίζω. Και κάθε φορά που απογειώνομαι από
sense of galloping with them, you cannot in one δα να με στεναχωρεί, αλλά όταν τη βλέπω από ψηλά, το έδαφος, συγκινούμαι. Δακρύζω που αξιώθηκα να
photograph capture the flamingos of Thrace, who εξαγνίζεται, γίνεται το αντίδοτό μου. Βλέπω εικόνες ακολουθώ τα πουλιά και να βλέπω την αστείρευτη
spray the camera lens with their wings, nor the που οι περισσότεροι δεν μπορούν να δουν. Ακόμα ομορφιά της Ελλάδας».

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25