< meta property="og:title" content="Athens International Airport - Covid-19 Χρήσιμες Πληροφορίες" /> , , Athens International Airport - Covid-19 Χρήσιμες Πληροφορίες
COVID-19 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο;

 Πατήστε εδώ για το ενημερωτικό έντυπο

Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ για την προστασία των επιβατών, των εργαζομένων στην αεροδρομιακή κοινότητα και του ευρύτερου κοινού, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του. 

Μπορείτε να δείτε εδώ τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους ταξιδιώτες και τους εργαζόμενους στα ελληνικά αεροδρόμια: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

Ειδικότερα, όπως σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει τεθεί σε ισχύ μία σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. 

Το προσωπικό, τόσο του αεροδρομίου όσο και των αεροπορικών εταιρειών, είναι ενημερωμένο σχετικά με τους παράγοντες που απαιτούν την άμεση περαιτέρω ενημέρωση των υπηρεσιών υγείας του αεροδρομίου.

Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο ενημερώνονται διαρκώς σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον COVID-19 και με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την αποφυγή διασποράς. 

• Ειδικότερα μέτρα σε ισχύ:

Σύμφωνα με τις οδηγίες των Eθνικών Yγειονομικών Αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή»,  αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού #athensairport, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: 

  • Η είσοδος στο κτίριο του αεροσταθμού επιτρέπεται μόνο για άτομα που ταξιδεύουν/είναι κάτοχοι αεροπορικού εισιτηρίου, εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (συνοδεία ανήλικου, συνοδεία ΑμεΑ).
     
  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους, σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου, εσωτερικούς και εξωτερικούς  (Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ. 67924 - ΦΕΚ 4709/Β/23-10-2020). Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, δεν συνιστάται η χρήση μάσκας αναπνευστικής προστασίας με βαλβίδα από το κοινό. Για εγκεκριμένους τύπους μασκών και τη σωστή χρήση τους, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/. Εξαιρούνται τα παιδιά κάτω των 6 ετών καθώς και όσοι αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα. Επισημαίνεται ότι ενδέχεται να ζητηθεί η προσωρινή αφαίρεση της μάσκας κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
     
  • Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση. Συνιστάται η αλλαγή της μάσκας κάθε 4 ώρες. Φροντίστε να διαθέτετε επαρκή ποσότητα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
     
  • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
     
  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής / WC,  για xρήση από  τους επιβάτες σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
  •  
  • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περαιτέρω προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει εκ του σύνεγγυς συνεργασία επιβάτη - προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
     
  • Η τήρηση των αποστάσεων είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό, που πρέπει να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους (1,5 μέτρων) σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο έδαφος. Ειδικές σημάνσεις τοποθετούνται στο έδαφος ώστε να επισημαίνουν αυτή την ανάγκη, όπως και οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners.
       
  • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
     
  • Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, παρέχει πληροφόρηση στους επιβάτες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση και  επιβλέπουν την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
     
  • Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
     
  • Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage,  e-parking).
      
  • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης, ενώ συνιστάται η διατήρηση μιας θέσης κενής δίπλα σε κάθε καθήμενο επιβάτη. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
     
  • Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεταιγια σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
     
  • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες  κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή  πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες..
     
  • Πρέπει να τηρείτε τα μέτρα υγειονομικής προστασίας που ισχύουν στους χώρους του αεροσταθμού – τα μέτρα αυτά επικοινωνούνται συνεχώς μέσω οπτικού υλικού και επαναλαμβανόμενων ηχητικών αναγγελιών.   

Τα παραπάνω μέτρα τελούν υπό διαρκή αξιολόγηση για την αποτελεσματικότητά τους, ενώ θα τροποποιούνται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων Κρατικών Αρχών. 

Τι ισχύει για τις πτήσεις εσωτερικού;

Στο πλαίσιο των μέτρων της Ελληνικής Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού στην Ελλάδα, υπάρχουν περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας. Σύμφωνα με σχετική Κυβερνητική απόφαση, έως 26.04.21 (06.00 τoπρωί) επιτρέπεται μόνο το ταξίδι για ουσιώδεις λόγους με τα κατάλληλα έγγραφα σε όλους τους επιβάτες των πτήσεων εσωτερικού. Συνιστάται όλοι οι επιβάτες να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία ή με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για να επιβεβαιώνουν ότι η περίπτωσή τους περιλαμβάνεται στους ουσιώδεις λόγους που έχουν προσδιορίσει οι αρμόδιες αρχές.

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν ότι οι επιβάτες πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mailστις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr .

Ποιες συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εκδοθεί για τις πτήσεις εξωτερικού από τις Κρατικές Αρχές;

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ:2602/28 Ιουνίου 2020/Δ1α/ΓΠ.οικ.40383) της Ελληνικής Δημοκρατίας, έως 26.04.2021, όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη» (PLF) την προηγούμενη ημέρα πριν από την αναχώρηση της πτήσης. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF.

Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/

Mέχρι τις 26.04.2021, επεκτείνεται η υποχρεωτική συμπλήρωση της φόρμας Passenger Locator Form (PLF) στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/ και από όλους τους μόνιμους κάτοικους της Ελλάδας που αναχωρούν με πτήσεις εξωτερικού από οποιοδήποτε Ελληνικό αεροδρόμιο, το αργότερο την προηγούμενη ημέρα πριν από την αναχώρηση της πτήσης. 

Επειδή πολλές χώρες του εξωτερικού έχουν ήδη καθιερώσει φόρμα “e-PLF” αντίστοιχη με της Ελλάδας η συμπλήρωση της οποίας είναι υποχρεωτική για όσους επιθυμούν να εισέλθουν στην εκάστοτε χώρα, συνιστάται να επιβεβαιώνετε με την αεροπορική σας εταιρία αν χρειάζεται να υποβάλλετε και την αντίστοιχη φόρμα Passenger Locator Form (PLF) της χώρας στην οποία ταξιδεύετε. Εναλλακτικά, για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να επικοινωνείτε με την πρεσβεία της χώρας προορισμού σας στην Ελλάδα.

Οι επιβάτες λαμβάνουν e-mail επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας PLF το οποίο θεωρείται απαραίτητο ταξιδιωτικό έγγραφο που πρέπει να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση στην πτήση. Μαζί με αυτό, λαμβάνουν και το e-mail με τον μοναδικό κωδικό Ταχείας Απόκρισης (QR Code), (ο κωδικός – QR code παρέχεται ως σύνδεσμος μέσα στο e-mail επιβεβαίωσης). Ανάλογα με τον PLF/QR κωδικό τους, κατά την άφιξή τους οι επισκέπτες θα υποβάλλονται σε γρήγορο διαγνωστικό έλεγχο.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ελέγχουν, πριν αποδεχθούν τον επιβάτη για επιβίβαση, την απόδειξη επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας εντός του ενδεδειγμένου χρονικού ορίου & το απαντητικό e-mail με τον απαραίτητο PLF QR κωδικό.  Εάν το ταξίδι ξεκινάει νωρίτερα από την ημερομηνία άφιξης, επιτρέπεται η επιβίβαση στους επιβάτες που θα δείξουν το e-mail επιβεβαίωσης υποβολής (και όχι απαραίτητα τον PLF QR κωδικό αφού θα τον λάβουν μετά τα μεσάνυχτα, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους).

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τον τρόπο συμπλήρωσης & λειτουργίας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο υποστήριξης του travel.gov.gr, καλώντας στο (0030) 215 560 5151 Δευτέρα ως Παρασκευή 09:00-17:00 ή στέλνοντας email στο generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr

Περιπτώσεις ταξιδιού έκτακτης ανάγκης που είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα  από το προκαθορισμένο όριο υποβολής πριν από την πτήση, θα εξετάζονται ανά περίπτωση από τις κρατικές αρχές. Ενημέρωση αποδοχής ή απόρριψης του αιτήματος θα αποστέλλεται με e-mail στους ενδιαφερόμενους

Επιπλέον, μέχρι 26.04.2021 όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να επιδείξουν (πέραν της φόρμας PLF και του QR κωδικού) αρνητικό μοριακό τεστ για τον Covid-19, το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί έως 72 ώρες πριν την άφιξή τους στην Ελλάδα.

Οι επιβάτες υποχρεούνται να επιδεικνύουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού ελέγχου (PCR) για τον Covid-19 από πιστοποιημένο διαγνωστικό κέντρο στην αγγλική γλώσσα το οποίο θα περιλαμβάνει τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητάς  τους. Οι μόνιμοι κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen, του Ηνωμένου Βασιλείου, των Ηνωμένων πολιτειών της Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Σερβίας και του Ισραήλ που εισέρχονται στην Ελλάδα, εξαιρούνται της υποχρέωσης προσκόμισης αρνητικού αποτελέσματος ελέγχου για COVID-19 με τη μέθοδο PCR στην περίπτωση ολοκλήρωσης του εμβολιασμού για κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την άφιξη στην Ελλάδα.

Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ελέγξουν αν οι επιβάτες έχουν πιστοποιητικό με αρνητικό αποτέλεσμα τεστ πριν την επιβίβαση στην πτήση, καθώς η απουσία του υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να μην επιβιβάσει τον επιβάτη.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr .

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις  πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του αλλιώς πρέπει να αρνηθούν την επιβίβαση σύμφωνα με τις νομοθετικές πράξεις της Ελληνικής κυβέρνησης.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Πληροφορίες σχετικά με τον Covid-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), μπορείτε να βρείτε εδώ: https://eody.gov.gr/en/covid-19/

Υπάρχει απαγόρευση εισόδου στη χώρα για συγκεκριμένους επιβάτες;

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης, παραμένει, μέχρι 26.04.2021, σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου στη χώρα όλων των υπηκόων τρίτων κρατών (non-EU), σύμφωνα με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ορισμένες εξαιρέσεις ισχύουν επίσης ως εξής:

Εξαιρέσεις ισχύουν για υπηκόους και μόνιμους κατοίκους των: Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ν. Κορέα, Ρουάντα, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής,  Ρωσία, Σερβία και Ισραήλ.

Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να παρουσιάσουν  άδεια παραμονής, άδεια εργασίας, ταυτότητα, άδεια οδήγησης ή άλλα έγγραφα, υπό την προϋπόθεση ότι αναγράφεται ο τόπος μόνιμης κατοικίας.

Από τους περιορισμούς εξαιρούνται επίσης:

  • Πολίτες της ΕΕ & των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen και οι σύζυγοι αυτών, ή τα άτομα με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και τα ανήλικα παιδιά τους.
  • Επιβάτες που ταξιδεύουν για σοβαρούς λόγους, όπως θέματα υγείας, επιχειρηματικούς σκοπούς, επιτακτικούς οικογενειακούς λόγους, άτομα που χρειάζονται διεθνή προστασία.
  • Ιατρικό & Νοσηλευτικό, προσωπικό επαγγελματίες και ερευνητές του χώρου της υγείας, εάν επιδείξουν στα σημεία εισόδου της χώρας αποδεικτικό της επαγγελματικής τους κατάστασης, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η είσοδος τους σχετίζεται με την εξάσκηση των επαγγελματικών καθηκόντων τους. 
  • Πολίτες τρίτων χωρών που είναι κάτοικοι σε μακροχρόνια βάση - ή έχουν άδεια παραμονής χώρας της ΕΕ ή κράτους μέλους της Συνθήκης Schengen.
  • Μέλη κυβερνητικών αποστολών
  • Μέλη  διπλωματικών αποστολών, αξιωματούχοι και αποστολές προξενείων, επιτελεία διεθνών & ευρωπαϊκών οργανισμών, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες ανθρωπιστικής βοήθειας στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, αξιωματούχοι στρατιωτικών σωμάτων, σωμάτων ασφαλείας & της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας.
  • Εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, πληρώματα αεροσκαφών, πληρώματα και τεχνικό προσωπικό μισθωμένων αεροσκαφών & εξοπλισμού για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, οδηγοί βαρέων οχημάτων & το απολύτως απαραίτητο προσωπικό για τη μεταφορά αγαθών.
  • Επιβάτες transit.
  • Φοιτητές
  • Φροντιστές ηλικιωμένων ή ανθρώπων με ειδικές ανάγκες
  • Εποχιακό προσωπικό απασχολούμενο στον τομέα της γεωργίας.

Τα άτομα αυτά υποχρεούνται να επιδείξουν σχετικά έγγραφα & να υποβληθούν σε εργαστηριακές ιατρικές εξετάσεις. Πολίτες εκτός ΕΕ ή χωρών εκτός Schengen που υπόκεινται στις απαγορεύσεις του παρόντος, έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτημα στην Αρχή του Ελληνικού Προξενείου του τόπου κατοικίας ή παραμονής τους, για την κατ’ εξαίρεση είσοδο τους στη χώρα για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους.

Η συμπληρωμένη ηλεκτρονική φόρμα εντοπισμού επιβατών (e-PLF) είναι επίσης υποχρεωτική για όλους τους εισερχόμενους επιβάτες. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF. Σε απάντηση της υποβολής της e-PLF φόρμας, οι επιβάτες θα λάβουν έναν κωδικό QR που θα δείχνει την επιλογή τους για δοκιμή PCR κατά την άφιξή τους στην Αθήνα. Οι κωδικοί QR απευθύνονται στους επιβάτες τα μεσάνυχτα της ημέρας του ταξιδιού.

Επιπλέον, μέχρι 26.04.2021 όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να επιδείξουν (πέραν της φόρμας PLF και του QR κωδικού) αρνητικό μοριακό τεστ για τον Covid-19, το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί έως 72 ώρες πριν την άφιξή τους στην Ελλάδα. Οι μόνιμοι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου, των Ηνωμένων πολιτειών της Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Σερβίας και του Ισραήλ που εισέρχονται στην Ελλάδα, εξαιρούνται της υποχρέωσης προσκόμισης αρνητικού αποτελέσματος ελέγχου για COVID-19 με τη μέθοδο PCR στην περίπτωση ολοκλήρωσης του εμβολιασμού για κορωνοϊό COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την άφιξη στην Ελλάδα.
 

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr.

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του, αλλιώς πρέπει να αρνηθούν την επιβίβαση σύμφωνα με τις νομοθετικές πράξεις της Ελληνικής κυβέρνησης. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Συνιστάται οι επιβάτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ανακοίνωσε η χώρα καταγωγής τους κατά την επιστροφή τους από την Ελλάδα. Ορισμένες χώρες απαιτούν PCR test που πραγματοποιήθηκε μερικές ώρες πριν από την άφιξη, ενώ άλλες έχουν εκδώσει περιορισμούς για την άφιξη επιβατών.

Οι κυβερνητικές αποφάσεις σχετικά με περιορισμούς ή προϋποθέσεις για το ταξιδιωτικό κοινό ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ad-hoc ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

Τι ισχύει για τους διερχόμενους επιβάτες από χώρα εξωτερικού που συνεχίζουν με πτήση εξωτερικού μέσω Αθήνας;

Οι διερχόμενοι επιβάτες συμπεριλαμβανομένων και εκείνων από χώρες όπου ισχύει η απαγόρευση εισόδου στη χώρα μας, που έρχονται με πτήση από  χώρα του εξωτερικού και συνεχίζουν μέσω Αθήνας με ανταπόκριση πτήσης προς χώρα του εξωτερικού, δεν υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο για Covid-19, δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ (PCR) ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ούτε να υποβάλλουν την Ελληνική  Φόρμα Εντοπισμού Επιβατών (e-PLF). 

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική σας εταιρία ή την Ελληνική Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr

Τι ισχύει για τη μετακίνηση επιβατών από/προς το Αεροδρόμιο;

Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τη μετακίνηση επιβατών από/προς το ΔΑΑ αρκεί η επίδειξη ταξιδιωτικών εγγράφων (εισιτήριο/κάρτα επιβίβασης, e-plf ) και βεβαίωση τύπου Β όπου  αναφέρουν ότι μεταβαίνουν στο ΔΑΑ λόγω προγραμματισμένου ταξιδιού (ημερομηνία, ώρα, αεροπορική εταιρία). Για τους αλλοδαπούς επιβάτες και για τη μετακίνησή τους από/προς Αεροδρόμιο αρκούν τα Ταξιδιωτικά Έγγραφα ως αποδεικτικά.

Τα παραπάνω ισχύουν τόσο για τους αναχωρούντες επιβάτες όσο και για τους αφικνούμενους, είτε επιστρέφουν στην κατοικία τους είτε θα διαμείνουν σε ξενοδοχείο (Έλληνες και Αλλοδαποί).

Ένας μόνο συνοδός επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρησιμοποιώντας κωδικό μετακίνησης 4 είτε στέλνοντας SMS στο 13033 ή συμπληρώνοντας τη χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης τύπου Β από το  https://www.gov.gr/. Από τον ίδιο ιστότοπο θα χρειαστεί και υπεύθυνη δήλωση , όπου σε ελεύθερο κείμενο θα αναγράφεται ότι σκοπός της μετακίνησης είναι η μεταφορά επιβάτη από / προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Μία φωτοτυπία/φωτογραφία των ταξιδιωτικών εγγράφων του επιβάτη είναι χρήσιμη ως αποδεικτικό όταν ο επιβάτης δεν επιβαίνει μαζί με το συνοδό στο όχημα. Τα παραπάνω ισχύουν για συνοδεία επιβάτη εντός νομού Αττικής. 

Η απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει από τις 21:00 έως τις 05:00. Οι επιβάτες εξακολουθούν να μπορούν να μετακινηθούν κανονικά κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών με τα έγγραφα που περιγράφονται παραπάνω. Οι συνοδοί δεν επιτρέπεται να μετακινούνται κατά τις συγκεκριμένες ώρες, άρα ο επιβάτης θα πρέπει να μετακινηθεί είτε με δικό του μέσο είτε να χρησιμοποιήσει Δημόσιο Μέσο Μεταφοράς ή Ταξί.

Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και για το τι ισχύει για συνοδεία επιβάτη από/προς άλλο νομό, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη γραμμή καταναλωτή  στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1520 , την Ελληνική Αστυνομία ή τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr.

Υπάρχει διαδικασία απομόνωσης/καραντίνας για αφικνούμενους επιβάτες;

Με απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης, έως 26.04.2021, ισχύουν οι εξής περιορισμοί κατά την είσοδο στην Ελλάδα:

A. Οι μόνιμοι κάτοικοι των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Συμφωνίας Σένγκεν, του Ηνωμένου Βασιλείου, των Ηνωμένων πολιτειών της Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Σερβίας και του Ισραήλ που εισέρχονται στην Ελλάδα, εξαιρούνται του περιορισμού καραντίνας σε περίπτωση που προσκομίζουν αρνητικό αποτέλεσμα ελέγχου για COVID- 19 με τη μέθοδο PCR το οποίο έχει διενεργηθεί εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα ή στην περίπτωση ολοκλήρωσης του εμβολιασμού για κορωνοϊό COVID-19 και προσκόμισης από αυτούς πιστοποιητικού εμβολιασμού, στην αγγλική γλώσσα, το οποίο έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή. Αυτό ισχύει υπό την προϋπόθεση ότι έχουν περάσει δεκατέσσερις (14) ημέρες από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού πριν από την άφιξη στην Ελλάδα. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων και τις ημερομηνίες εμβολιασμού. Οι εν λόγω επιβάτες κατά την άφιξη είναι πιθανό να υπόκεινται σε τυχαίο διαγνωστικό έλεγχο για Covid-19.

B. Όλοι οι επιβάτες ανεξαρτήτως εθνικότητας που φτάνουν από τις υπόλοιπες χώρες υποχρεούνται να παραμείνουν απομονωμένοι σε καραντίνα για προληπτικούς λόγους για επτά (7) ημέρες κατά την άφιξη τους στον τόπο διαμονής τους, όπως δηλώνεται στην υποβληθείσα φόρμα εντοπισμού επιβατών (PLF), εκτός εάν η διαμονή τους στην Ελλάδα είναι μικρότερη, και συνεπώς ο περιορισμός ισχύει για τη συγκεκριμένη περίοδο.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η συμπλήρωση και υποβολή της φόρμας εντοπισμού επιβάτη ( e-PLF) και στη Β περίπτωση, η απαίτηση εμφάνισης αρνητικού αποτελέσματος μοριακού τεστ (PCR) για Covid-19 στα Αγγλικά από πιστοποιημένο διαγνωστικό κέντρο που πρέπει να περιλαμβάνει τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητάς τους,  είναι ακόμη απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτραπεί η επιβίβαση στην πτήση προς Ελλάδα.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr.

Σε περίπτωση που χρειάζεται να επικοινωνήσετε με το κέντρο επιχειρήσεων του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – ΕΟΔΥ μπορείτε να καλέσετε στο (0030) 210 5212054 ή να στείλετε e-mail στη διεύθυνση kepix@eody.gov.gr.

Που μπορώ να ενημερωθώ για το αν υπάρχουν περιορισμοί στην χώρα που θα ταξιδέψω;

Τα μέτρα σε ισχύ αναφορικά με τον Covid-19 και οι περιορισμοί διαφέρουν ανάλογα με τον προορισμό. Κατ’ αρχήν θα σας προτείναμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία με την οποία θα ταξιδέψετε, καθώς οι  αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις  πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Θα μπορούσατε επίσης, να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του αεροδρομίου του προορισμού σας, για ανακοινώσεις σχετικά με το Covid-19 ή και να επικοινωνήσετε στην Ελλάδα με την Πρεσβεία της χώρας που θα επισκεφτείτε για να σας ενημερώσουν σχετικά. Πληροφορίες για τα ταξιδιωτικά μέτρα και τις απαιτήσεις εισόδου για κάθε χώρα, κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι διαθέσιμες από τον χάρτη “COVID-19 Travel Regulations Map” του IATA Timatic.

Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;
  • Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου.
  • Τα υλικά καθαρισμού έχουν αντικατασταθεί με απολυμαντικά ταχείας δράσης.
  • Έχει ενταθεί η διαδικασία καθαρισμού σε συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως πόμολα, κουμπιά ασανσέρ, κουπαστές, κυλιόμενες σκάλες, κ.λπ.
  • Κατά περίπτωση, πραγματοποιείται εκτάκτως ειδική απολύμανση ή vεφελοψεκασμός.
Υπάρχει σχετική υπηρεσία για τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου, για τον SARS-COV-2 (Covid-19) στο αεροδρόμιο; Μπορώ να κάνω τεστ στο αεροδρόμιο;

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιήσετε διαγνωστικό έλεγχο για τον SARS-COV-2 (Covid-19) στο αεροδρόμιο και με τις 2 μεθόδους, μοριακή (PCR) & Rapid (Antigen) στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, στο επίπεδο των αφίξεων, μεταξύ των εξόδων 2 & 3.

Λειτουργεί καθημερινά σε 24ωρη βάση. Μπορείτε να προσέρχεσθε για έλεγχο χωρίς ραντεβού. Υπάρχει δυνατότητα πληρωμής στο σημείο ελέγχου με POS μηχάνημα που δέχεται χρεωστική ή πιστωτική κάρτα καθώς και με μετρητά.

Εναλλακτικά, η καταγραφή στοιχείων και πληρωμή για το μοριακό έλεγχο μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα https://payments.iatriko.gr/. Η διαδικασία καθώς και σημαντικές πληροφορίες περιέχονται στον τομέα των Συχνών Ερωτήσεων αυτής της πλατφόρμας.

Το αποτέλεσμα της εξέτασης για τον μοριακό έλεγχο θα σας γνωστοποιηθεί σε περίπου 24 ώρες μέσω email, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχετε δηλώσει. Ο χρόνος απόκρισης ενδέχεται να διαφοροποιηθεί ανάλογα με την ώρα δειγματοληψίας, ή την ύπαρξη αυξημένου αριθμού δειγματοληψιών.

Το αποτέλεσμα του rapid test είναι διαθέσιμο σε περίπου 15-20 λεπτά μετά τη λήψη του δείγματος.  Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με τους εκπροσώπους του  Ιατρικού Κέντρου Αθηνών στο airport@iatriko.gr.

Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά χεριών στους χώρους των Αεροσταθμών;

Έχουν τοποθετηθεί  συσκευές με απολυμαντικό χεριών σε όλες τις τουαλέτες, σε όλες τις πύλες επιβίβασης και συνολικά σε περισσότερα από 300 σημεία στους τερματικούς σταθμούς.  

Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;

Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών. 

Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται. 

Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

ΑΦΙΚΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απομόνωση αφικνούμενων επιβατών με ύποπτα συμπτώματα;

Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Αν κρίνεται αναγκαία η διακομιδή σε νοσοκομείο αναφοράς, αυτή πραγματοποιείται με κατάλληλα εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

Ασυμπτωματικοί επιβάτες σε εγγύτητα με τα ύποπτα κρούσματα, ενδέχεται, με απόφαση του Αεροϋγειονομείου, να τεθούν σε καραντίνα και να παραμείνουν στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Αερολιμένα, έως τη μεταφορά τους σε νοσοκομείο αναφοράς. 

Τι συμβαίνει εάν ένας αφικνούμενος επιβάτης δεν αισθάνεται καλά (ήπια συμπτώματα);

Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

Τι συμβαίνει με τις αφίξεις από σοβαρά μολυσμένες χώρες;

Ακολουθούνται οι εντολές του ΕΟΔΥ (ενδέχεται να απαιτηθεί επί τόπου παρουσία κλιμακίου του ΕΟΔΥ). Ειδικότερα, οι πτήσεις από/προς χώρες που παρουσιάζουν έντονη διασπορά του COVID-19 έχουν ήδη απαγορευτεί. Σχετικές ανακοινώσεις γίνονται κατά περίπτωση, από τις αρμόδιες αρχές. 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου. 

Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

Το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport επαναλειτουργεί από 01/07/2020. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.

EΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (CARGO)

Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων. 

ΤΕΛΩΝΕΙΟ/ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ

Τι μέτρα πρόληψης έχει λάβει το Τελωνείο ΔΑΑ σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων;

Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα γραφεία του Τελωνείου στο Κτίριο 27. 

Όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, ηλεκτρονικά. Για ειδικές περιπτώσεις παραλαβής εγγράφων,  υπάρχει γραφείο στην είσοδο του κτιρίου. Το Τελωνείο λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό, ωστόσο, οι εργάσιμες ώρες δεν έχουν αλλάξει.   

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

Υπάρχουν καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία του αεροσταθμού.

Είναι ανοικτά τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου;

Τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου επαναλειτουργούν από Δευτέρα 05.04.21 ως εξής:

  • ΙΚΕΑ: Δευτέρα - Σάββατο 11:-00 - 20:00 μόνο με click away.
  • LEROY MERLIN: Δευτέρα - Παρασκευή 08:00 – 20:00, Σάββατο 09:00 - 17:00 με click in shop & click away.
  • ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ: (08:00 – 10:00 μόνο για πληρωμές δόσεων), Δευτέρα -  10:00 – 20:00 με click in shop & click away.
  • FACTORY  OUTLET: Παραμένει κλειστό

Στα καταστήματα που εφαρμόζεται "click in shop", επιτρέπονται μόνο μέχρι 20 άτομα.

 

 

Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.  

Οι αίθουσες αναμονής / CIP lounges των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν κανονικά για τους επιβάτες;
    • Lufthansa- Business Loungeλειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο,  Δευτέρα -Πέμπτη 04:30 -17:30, Παρασκευή-Κυριακή 04:30 -18:30 & Σάββατο 04:30 -20:00.
    • Aegean Airlines – Business lounge στην Εντός Σένγκεν περιοχή λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο,  Δευτέρα -Τετάρτη 06:00-21:30, Πέμπτη-Παρασκευή -Κυριακή 06:00-23:00 & Σάββατο 06:00-20:00.
    • Aegean Airlines – Business loungeστην Εκτός Σένγκεν περιοχή λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο,  Κυριακή-Πέμπτη 06:30-20:30, Παρασκευή 06:30-00:30 & Σάββατο 11:00-20:30.
Έχω κάνει κράτηση στο χώρο στάθμευσης, αλλά η πτήση μου ακυρώθηκε. Τι να κάνω;

Λόγω των αλλαγών που μπορεί να έχει επιφέρει στο ταξίδι σας ο COVID-19, εάν επιθυμείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματά σας, μπορείτε να καλέσετε στο 210 3534260. 

Που μπορώ να βρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με τις πτήσεις / ακυρώσεις πτήσεων;

Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τηλ. 210 3530000, λειτουργεί όλο το 24ωρο.  Για την εξυπηρέτησή σας, όταν βρίσκεστε στους χώρους του Αεροσταθμού, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Γραφεία Πληροφοριών, τα οποία λειτουργούν όλο το 24ωρο, στα επίπεδα των Αφίξεων & των Αναχωρήσεων.  Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εξελίξεις σε σχέση με τον COVID-19 έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών, για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με την πτήση σας, θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία σας.  

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο?

Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια μπορείτε να δείτε εδώ:

  • Αστικά Λεωφορεία:  http://www.oasa.gr/?id=ind3ex&lang=el
  • Μετρό: http://stasy.gr/
  • Προαστιακός: https://tickets.trainose.gr/dromologia/
  • ΚΤΕΛ: Για λεπτομέρειες σχετικά με τα δρομολόγια, μπορείτε να καλέσετε είτε το τηλεφωνικό κέντρο Αεροδρομίου 210 3530000 είτε τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ Ραφήνας στο 22940 23440.