< meta property="og:title" content="Athens International Airport - Covid-19 Χρήσιμες Πληροφορίες" /> , , Athens International Airport - Covid-19 Χρήσιμες Πληροφορίες
COVID-19 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο;

Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ για την προστασία των επιβατών, των εργαζομένων στην αεροδρομιακή κοινότητα και του ευρύτερου κοινού, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του. 

Μπορείτε να δείτε εδώ τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους ταξιδιώτες και τους εργαζόμενους στα ελληνικά αεροδρόμια: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

Ειδικότερα, όπως σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει τεθεί σε ισχύ μία σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. 

Το προσωπικό, τόσο του αεροδρομίου όσο και των αεροπορικών εταιρειών, είναι ενημερωμένο σχετικά με τους παράγοντες που απαιτούν την άμεση περαιτέρω ενημέρωση των υπηρεσιών υγείας του αεροδρομίου.

Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο ενημερώνονται διαρκώς σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον COVID-19 και με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την αποφυγή διασποράς. 

• Ειδικότερα μέτρα σε ισχύ:

Σύμφωνα με τις οδηγίες των Eθνικών Yγειονομικών Αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή»,  αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού #athensairport, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: 

  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους, σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου και σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται συνωστισμός (ΦΕΚ  B2671 - 23.06.2021). Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, δεν συνιστάται η χρήση μάσκας αναπνευστικής προστασίας με βαλβίδα από το κοινό. Για εγκεκριμένους τύπους μασκών και τη σωστή χρήση τους, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/. Εξαιρούνται τα παιδιά κάτω των 6 ετών καθώς και όσοι αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα. Επισημαίνεται ότι ενδέχεται να ζητηθεί η προσωρινή αφαίρεση της μάσκας κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
     
  • Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση. Συνιστάται η αλλαγή της μάσκας κάθε 4 ώρες. Φροντίστε να διαθέτετε επαρκή ποσότητα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
     
  • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
     
  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής / WC,  για xρήση από  τους επιβάτες σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
     
  • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περαιτέρω προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει εκ του σύνεγγυς συνεργασία επιβάτη - προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
     
  • Η τήρηση των αποστάσεων είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό, που πρέπει να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους (1 μέτρo) σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο έδαφος. Ειδικές σημάνσεις τοποθετούνται στο έδαφος ώστε να επισημαίνουν αυτή την ανάγκη, όπως και οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners.
       
  • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
     
  • Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, παρέχει πληροφόρηση στους επιβάτες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση και  επιβλέπουν την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
     
  • Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
     
  • Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage,  e-parking).
      
  • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης, ενώ συνιστάται η διατήρηση μιας θέσης κενής δίπλα σε κάθε καθήμενο επιβάτη. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
     
  • Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεταιγια σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
     
  • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες  κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή  πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες..
     
  • Πρέπει να τηρείτε τα μέτρα υγειονομικής προστασίας που ισχύουν στους χώρους του αεροσταθμού – τα μέτρα αυτά επικοινωνούνται συνεχώς μέσω οπτικού υλικού και επαναλαμβανόμενων ηχητικών αναγγελιών.   

Τα παραπάνω μέτρα τελούν υπό διαρκή αξιολόγηση για την αποτελεσματικότητά τους, ενώ θα τροποποιούνται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων Κρατικών Αρχών. 

Τι ισχύει για τις πτήσεις εσωτερικού;

Σύμφωνα με σχετική Κυβερνητική απόφαση, επιτρέπονται οι αεροπορικές μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Έως 25.10.21 (06.00 π.μ.) όλοι οι επιβάτες που ταξιδεύουν με πτήση εσωτερικού ανεξαρτήτως αεροδρομίου προορισμού οφείλουν να πληρούν μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, που έχει εκδοθεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας εδώ. Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό, να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα, το οποίο να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων & τις ημερομηνίες εμβολιασμού. Το Ευρωπαϊκό  Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID είναι επίσης αποδεκτό.
  • να φέρουν πιστοποιητικό ανάρρωσης από Covid-19 κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR ή κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Το πιστοποιητικό ανάρρωσης εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Ο πρώτος θετικός έλεγχος διενεργείται από α) δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία ή β) εργαστήρια αναφοράς της χώρας προέλευσης ή διέλευσης ή δημόσια ή ιδιωτικά εργαστήρια της χώρας αυτής, εφόσον τα ιδιωτικά αυτά εργαστήρια έχουν πιστοποιηθεί από την αρμόδια εθνική αρχή πιστοποίησης της χώρας. Το πιστοποιητικό ανάρρωσης έχει συνταχθεί στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική ή Ρωσική γλώσσα και περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, όπως αυτό αναγράφεται στην ταυτότητα ή διαβατήριο.

Οι επιβάτες που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι πρέπει να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test) που να έχει πραγματοποιηθεί εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών ή αρνητικό αποτέλεσμα Μοριακού τεστ (PCR) που να έχει πραγματοποιηθεί εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την προγραμματισμένη πτήση. Το τεστ πραγματοποιείται με δική τους δαπάνη είτε σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια , ιδιωτικές κλινικές, φαρμακεία ή  ιδιώτες γιατρούς από όπου λαμβάνουν το σχετικό πιστοποιητικό. Τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test) που έχουν πραγματοποιηθεί σε δημοτικές κλινικές υγείας γίνονται αποδεκτά εφόσον οι παραπάνω εγκαταστάσεις δεν είναι διαθέσιμες. Αν το τεστ έχει διενεργηθεί στο εξωτερικό και ισχύει κατά τον χρόνο επιβίβασης του επιβάτη στο αεροσκάφος, η σχετική βεβαίωση γίνεται αποδεκτή υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες επετράπη η είσοδός τους στην Ελλάδα.

Οι παραπάνω προϋποθέσεις ισχύουν και για ανήλικους από δώδεκα (12) ετών και πάνω.

Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) μέχρι έντεκα (11) ετών μπορούν να φέρουν αντί ενός από τα παραπάνω, αρνητικό αποτέλεσμα αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (Self- Test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 24ωρών πριν από την πτήση. Το αποτέλεσμα πρέπει να πιστοποιείται με σχετική βεβαίωση που επιδεικνύεται έντυπα (self-test.pdf).

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν ότι οι επιβάτες πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στο 213-1510100 είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις generalsecretary@civilprotection.gr  / generalsecretary@gscp.gr.

 

 

 

Ποιες συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εκδοθεί για τις πτήσεις εξωτερικού από τις Κρατικές Αρχές; Τι έγγραφα χρειάζονται οι αφικνούμενοι επιβάτες από το εξωτερικό;

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ:2602/28 Ιουνίου 2020/Δ1α/ΓΠ.οικ.40383) της Ελληνικής Δημοκρατίας, έως 22.10.21, όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη» (PLF) πριν την είσοδο τους στη χώρα. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF. Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/

Οι επιβάτες λαμβάνουν e-mail επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας PLF & τον QR κωδικό τα οποία θεωρούνται απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα που πρέπει να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση στην πτήση (Ο κωδικός – QR code παρέχεται ως σύνδεσμος μέσα στο e-mail). Ανάλογα με τον PLF/QR κωδικό τους, κατά την άφιξή τους οι επισκέπτες θα υποβάλλονται σε γρήγορο διαγνωστικό έλεγχο.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ελέγχουν, πριν αποδεχθούν τον επιβάτη για επιβίβαση, την απόδειξη επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας & το απαντητικό e-mail με τον απαραίτητο PLF QR κωδικό. 

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τον τρόπο συμπλήρωσης & λειτουργίας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο υποστήριξης του travel.gov.gr, καλώντας στο (0030) 215 560 5151 Δευτέρα ως Παρασκευή 08:00-20:00 ή στέλνοντας email στο generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr

Επιπλέον, έως 22.10.21 όλοι οι επιβάτες που εισέρχονται στην Ελλάδα χρειάζεται να έχουν και ένα από τα παρακάτω εκτός από τη φόρμα plf:

  • πιστοποιητικό εμβολιασμού: θα πρέπει ο εμβολιασμός να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν την άφιξη στην Αθήνα (όλες οι απαραίτητες δόσεις ανάλογα με το εμβόλιο), θα πρέπει να είναι στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα,  να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή και να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του επιβάτη, τον τύπο του εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων και τις ημερομηνίες εμβολιασμού. 
  • αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού (PCR) τεστ το οποίο έχει γίνει έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Ελλάδα ή ταχέος ελέγχου αντιγόνου (Rapid Antigen test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 48 ωρών πριν από την προγραμματισμένη πτήση. Το αποτέλεσμα του  τεστ, για να γίνει δεκτό, θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί εντός του ενδεδειγμένου χρονικού ορίου πριν από την άφιξη στην Αθήνα, να έχει γίνει σε πιστοποιημένο διαγνωστικό κέντρο, να είναι στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα και να περιλαμβάνει τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητας του επιβάτη.
  • να φέρουν πιστοποιητικό ανάρρωσης από Covid-19 κατόπιν εργαστηριακού ελέγχουμε τη μέθοδο PCR ή κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Το πιστοποιητικό ανάρρωσης εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Ο πρώτος θετικός έλεγχος διενεργείται από α) δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία ή β) εργαστήρια αναφοράς της χώρας προέλευσης ή διέλευσης ή δημόσια ή ιδιωτικά εργαστήρια της χώρας αυτής, εφόσον τα ιδιωτικά αυτά εργαστήρια έχουν πιστοποιηθεί από την αρμόδια εθνική αρχή πιστοποίησης της χώρας. Το πιστοποιητικό ανάρρωσης έχει συνταχθεί στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική ή Ρωσική γλώσσα και περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, όπως αυτό αναγράφεται στην ταυτότητα ή διαβατήριο.
  • να φέρουν, σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19, στο οποίο περιέχονται πληροφορίες σχετικά με τον εμβολιασμό ή το αποτέλεσμα του τελευταίου τεστ για Covid-19 σύμφωνα με τις προϋποθέσεις εισόδου, ή τη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, κατά περίπτωση, τηρουμένων των προβλεπόμενων χρονικών διαστημάτων.

Οι μόνιμοι κάτοικοι της Ρωσικής Ομοσπονδίας εισέρχονται στη χώρα υπό τις εξής προϋποθέσεις:

  • α) να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού (PCR) τεστ το οποίο έχει γίνει έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Ελλάδα ή ταχέος ελέγχου αντιγόνου (Rapid Antigen test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 48 ωρών πριν την προγραμματισμένη πτήση, και 
  • β) να διαγιγνώσκονται αρνητικοί σε υποχρεωτικό εργαστηριακό έλεγχο με τη μέθοδο PCRή έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) κατά την άφιξη. Οι επιβάτες παραμένουν  σε χώρο της πύλης ελέγχου μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος του ελέγχου. Οι επιβάτες που έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και προσκομίζουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό ανάρρωσης από Covid-19 σύμφωνα με τις παραπάνω περιγραφόμενες προϋποθέσεις, δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη.

Οι ανωτέρω υποχρεώσεις συμπεριλαμβάνουν και παιδιά από δώδεκα (12) ετών και άνω.

Όλοι οι επιβάτες ενδέχεται να υποβληθούν σε τυχαίο εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη ο οποίος είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα δέκα (10) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές. Οι επιβάτες που έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και βρίσκονται θετικοί, υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα επτά (7) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές. Όλοι οι παραπάνω επιβάτες είναι απαραίτητο να υποβληθούν σε μοριακό τεστ (PCR) για COVID-19 την τελευταία ημέρα της καραντίνας.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 213 – 15 10 100 είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr   /  generalsecretary@gscp.gr.

Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ελέγξουν αν οι επιβάτες έχουν τα απαραίτητα έγγραφα πριν την επιβίβαση στην πτήση, καθώς η απουσία τους υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να μην επιβιβάσει τον επιβάτη. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines.

Επειδή πολλές χώρες του εξωτερικού έχουν ήδη καθιερώσει φόρμα “e-PLF” αντίστοιχη με της Ελλάδας η συμπλήρωση της οποίας είναι υποχρεωτική για όσους επιθυμούν να εισέλθουν στην εκάστοτε χώρα, συνιστάται σε περίπτωση που αναχωρείτε από την Ελλάδα με πτήση εξωτερικού, να επιβεβαιώνετε με την αεροπορική σας εταιρία αν χρειάζεται να υποβάλλετε την αντίστοιχη φόρμα Passenger Locator Form (PLF) της χώρας στην οποία ταξιδεύετε. Εναλλακτικά, για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να επικοινωνείτε με την πρεσβεία της χώρας προορισμού σας στην Ελλάδα.

Πληροφορίες σχετικά με τον Covid-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), μπορείτε να βρείτε εδώ: https://eody.gov.gr/en/covid-19/

Υπάρχει απαγόρευση εισόδου στη χώρα για συγκεκριμένους επιβάτες;

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης, παραμένει, μέχρι 22.10.21, σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου στη χώρα όλων των υπηκόων τρίτων κρατών , σύμφωνα με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Εξαιρέσεις ισχύουν για μόνιμους κατοίκους των παρακάτω χωρών: Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Ανδόρα, Αρμενία, Αυστραλία, Βατικανό, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ιορδανία, Ισραήλ, Καναδάς, Κατάρ, Κίνα, Κόσοβο, Κουβέιτ, Λευκορωσία, Λίβανος, Μαυροβούνιο, Μολδαβία, Μονακό, Μπαχρέιν, Μπρουνέι, Νέα Ζηλανδία, Νότια Κορέα, Ουκρανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σαν Μαρίνο, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σιγκαπούρη,Ταϊβάν, Τουρκία.

Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να παρουσιάσουν  άδεια παραμονής, άδεια εργασίας, ταυτότητα, άδεια οδήγησης ή άλλα έγγραφα, υπό την προϋπόθεση ότι αναγράφεται ο τόπος μόνιμης κατοικίας.

Από τους περιορισμούς εξαιρούνται επίσης:

  • Πολίτες της ΕΕ & των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen και οι σύζυγοι αυτών, ή τα άτομα με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και τα ανήλικα παιδιά τους.
  • Ιατρικό & Νοσηλευτικό, προσωπικό επαγγελματίες και ερευνητές του χώρου της υγείας, εάν επιδείξουν στα σημεία εισόδου της χώρας αποδεικτικό της επαγγελματικής τους κατάστασης, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η είσοδος τους σχετίζεται με την εξάσκηση των επαγγελματικών καθηκόντων τους.
  • Πολίτες τρίτων χωρών που είναι κάτοικοι σε μακροχρόνια βάση - ή έχουν άδεια παραμονής χώρας της ΕΕ ή κράτους μέλους της Συνθήκης Schengen.
  • Μέλη κυβερνητικών αποστολών
  • Μέλη  διπλωματικών αποστολών, αξιωματούχοι και αποστολές προξενείων, επιτελεία διεθνών & ευρωπαϊκών οργανισμών, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες ανθρωπιστικής βοήθειας στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, αξιωματούχοι στρατιωτικών σωμάτων, σωμάτων ασφαλείας & της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας.
  • Εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, πληρώματα αεροσκαφών, πληρώματα και τεχνικό προσωπικό μισθωμένων αεροσκαφών & εξοπλισμού για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, οδηγοί βαρέων οχημάτων & το απολύτως απαραίτητο προσωπικό για τη μεταφορά αγαθών.
  • Επιβάτες transit.
  • Φοιτητές
  • Φροντιστές ηλικιωμένων ή ανθρώπων με ειδικές ανάγκες
  • Εποχιακό προσωπικό απασχολούμενο στον τομέα της γεωργίας.

Η συμπληρωμένη ηλεκτρονική φόρμα εντοπισμού επιβατών (e-PLF) είναι επίσης υποχρεωτική για όλους τους εισερχόμενους επιβάτες. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF. Οι επιβάτες λαμβάνουν e-mail επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας PLF & τον QR κωδικό τα οποία θεωρούνται απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα που πρέπει να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση στην πτήση. 

Επιπλέον, όλοι οι επιβάτες ανεξαρτήτως εθνικότητας μέχρι 22.10.21 πρέπει να πληρούν μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα, το οποίο να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων & τις ημερομηνίες εμβολιασμού.
  • να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού (PCR) τεστ το οποίο έχει γίνει έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Ελλάδα ή ταχέος ελέγχου αντιγόνου (Rapid Antigen test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 48 ωρών πριν την προγραμματισμένη πτήση. Το αποτέλεσμα του  τεστ, για να γίνει δεκτό, θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί εντός του ενδεδειγμένου χρονικού ορίου πριν από την άφιξη στην Αθήνα, να έχει γίνει σε πιστοποιημένο διαγνωστικό κέντρο, να είναι στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα και να περιλαμβάνει τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητας του επιβάτη.
  • να φέρουν πιστοποιητικό ανάρρωσης από Covid-19 κατόπιν εργαστηριακού ελέγχουμε τη μέθοδο PCR ή κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Το πιστοποιητικό ανάρρωσης εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν. Ο πρώτος θετικός έλεγχος διενεργείται από α) δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία ή β) εργαστήρια αναφοράς της χώρας προέλευσης ή διέλευσης ή δημόσια ή ιδιωτικά εργαστήρια της χώρας αυτής, εφόσον τα ιδιωτικά αυτά εργαστήρια έχουν πιστοποιηθεί από την αρμόδια εθνική αρχή πιστοποίησης της χώρας. Το πιστοποιητικό ανάρρωσης έχει συνταχθεί στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική ή Ρωσική γλώσσα και περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, όπως αυτό αναγράφεται στην ταυτότητα ή διαβατήριο.
  • να φέρουν, σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19, στο οποίο περιέχονται πληροφορίες σχετικά με τον εμβολιασμό ή το αρνητικό αποτέλεσμα του τελευταίου τεστ για Covid-19 σύμφωνα με τις προϋποθέσεις εισόδου, ή τη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, κατά περίπτωση, τηρουμένων των προβλεπόμενων χρονικών διαστημάτων.

Οι μόνιμοι κάτοικοι της Ρωσικής Ομοσπονδίας εισέρχονται στη χώρα υπό τις εξής προϋποθέσεις:

  • α) να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού (PCR) τεστ το οποίο έχει γίνει έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Ελλάδα ή ταχέος ελέγχου αντιγόνου (Rapid Antigen test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 48 ωρών πριν την προγραμματισμένη πτήση, και 
  • β) να διαγιγνώσκονται αρνητικοί σε υποχρεωτικό εργαστηριακό έλεγχο με τη μέθοδο PCRή έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) κατά την άφιξη. Οι επιβάτες παραμένουν  σε χώρο της πύλης ελέγχου μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος του ελέγχου. Οι επιβάτες που έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και προσκομίζουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό ανάρρωσης από Covid-19 σύμφωνα με τις παραπάνω περιγραφόμενες προϋποθέσεις, δεν υπόκεινται σε εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη.

Οι ανωτέρω υποχρεώσεις συμπεριλαμβάνουν και παιδιά από δώδεκα (12) ετών και άνω.

Όλοι οι επιβάτες ενδέχεται να υποβληθούν σε τυχαίο εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη ο οποίος είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα δέκα (10) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές. Οι επιβάτες που έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και βρίσκονται θετικοί, υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα επτά (7) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές. Όλοι οι παραπάνω επιβάτες είναι απαραίτητο να υποβληθούν σε μοριακό τεστ (PCR) για COVID-19 την τελευταία ημέρα της καραντίνας.

Πολίτες Τρίτων Χωρών που υπόκεινται στις απαγορεύσεις του παρόντος, έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτημα στην Αρχή του Ελληνικού Προξενείου του τόπου κατοικίας ή παραμονής τους, για την κατ’ εξαίρεση είσοδο τους στη χώρα για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 213 – 15 10 100 είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr generalsecretary@gscp.gr.

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του, αλλιώς πρέπει να αρνηθούν την επιβίβαση σύμφωνα με τις νομοθετικές πράξεις της Ελληνικής κυβέρνησης. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Συνιστάται οι επιβάτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ανακοίνωσε η χώρα καταγωγής τους κατά την επιστροφή τους από την Ελλάδα. Ορισμένες χώρες απαιτούν test που πραγματοποιήθηκε μερικές ώρες πριν από την άφιξη, ενώ άλλες έχουν εκδώσει περιορισμούς για την άφιξη επιβατών.

Οι κυβερνητικές αποφάσεις σχετικά με περιορισμούς ή προϋποθέσεις για το ταξιδιωτικό κοινό ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ad-hoc ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

Τι ισχύει για τους διερχόμενους επιβάτες από χώρα εξωτερικού που συνεχίζουν με πτήση εξωτερικού μέσω Αθήνας;

Οι διερχόμενοι επιβάτες συμπεριλαμβανομένων και εκείνων από χώρες όπου ισχύει η απαγόρευση εισόδου στη χώρα μας, που έρχονται με πτήση από  χώρα του εξωτερικού και συνεχίζουν μέσω Αθήνας με ανταπόκριση πτήσης προς χώρα του εξωτερικού, δεν υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο για Covid-19, δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ (PCR) ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ούτε να υποβάλλουν την Ελληνική  Φόρμα Εντοπισμού Επιβατών (e-PLF). 

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική σας εταιρία ή την Ελληνική Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στο 213 – 15 10 100 είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr generalsecretary@gscp.gr.

Για πληροφορίες σχετικά με τον ελάχιστο χρόνο μετεπιβίβασης από μία πτήση σε άλλη, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρείες.  Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines.

Τι ισχύει για τη μετακίνηση επιβατών από/προς το Αεροδρόμιο;

Οι επιβάτες μπορούν να μετακινούνται από/προς το αεροδρόμιο όλο το 24ωρο.

Συνοδοί επιτρέπονται όλο το 24ωρο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ξεπερνούν το μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων επιβατών όταν μετακινούνται με ιδιωτικής χρήσης οχήματα ή ταξί.

Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γραμμή Καταναλωτή  στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1520, την Ελληνική Αστυνομία ή τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στο 213 – 15 10 100 είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr.

Που μπορώ να ενημερωθώ για το αν υπάρχουν περιορισμοί στην χώρα που θα ταξιδέψω;

Τα μέτρα σε ισχύ αναφορικά με τον Covid-19 και οι περιορισμοί διαφέρουν ανάλογα με τον προορισμό. Κατ’ αρχήν θα σας προτείναμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία με την οποία θα ταξιδέψετε, καθώς οι  αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις  πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

Θα μπορούσατε επίσης, να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του αεροδρομίου του προορισμού σας, για ανακοινώσεις σχετικά με το Covid-19 ή και να επικοινωνήσετε στην Ελλάδα με την Πρεσβεία της χώρας που θα επισκεφτείτε για να σας ενημερώσουν σχετικά. Πληροφορίες για τα ταξιδιωτικά μέτρα και τις απαιτήσεις εισόδου για κάθε χώρα, κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι διαθέσιμες από τον χάρτη “COVID-19 Travel Regulations Map” του IATA Timatic.

Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;
  • Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου.
  • Τα υλικά καθαρισμού έχουν αντικατασταθεί με απολυμαντικά ταχείας δράσης.
  • Έχει ενταθεί η διαδικασία καθαρισμού σε συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως πόμολα, κουμπιά ασανσέρ, κουπαστές, κυλιόμενες σκάλες, κ.λπ.
  • Κατά περίπτωση, πραγματοποιείται εκτάκτως ειδική απολύμανση ή vεφελοψεκασμός.
Υπάρχει σχετική υπηρεσία για τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου, για τον SARS-COV-2 (Covid-19) στο αεροδρόμιο; Μπορώ να κάνω τεστ στο αεροδρόμιο;

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιήσετε διαγνωστικό έλεγχο για τον SARS-COV-2 ( Covid-19) στο αεροδρόμιο και με τις 2 μεθόδους, μοριακή (PCR) & ταχεία Αντιγονική Rapid (Antigen) στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, στο επίπεδο των αφίξεων, μεταξύ των εξόδων 2 & 3.  Ωστόσο, συνιστάται να χρησιμοποιείτε το σημείο διαγνωστικού ελέγχου στο αεροδρόμιο ως τελευταία λύση λόγω των απρόβλεπτων ροών κίνησης και του πιθανού αυξημένου χρόνου αναμονής.

Λειτουργεί σε 24ωρη βάση. Μπορείτε να προσέρχεσθε για έλεγχο χωρίς ραντεβού.

Λόγω της αυξημένης προσέλευσης και για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας παρακαλείστε να προσέρχεστε εγκαίρως στο Αεροδρόμιο για τη διενέργεια μοριακού τεστ ή τεστ αντιγόνου μια και ενδέχεται να υπάρχει μεγάλος χρόνος αναμονής. Ειδικότερα για τη διενέργεια Rapid Test, συνιστάται να συνυπολογίζετε τουλάχιστον 3 ώρες διαθέσιμο χρόνο πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης σας. 

Υπάρχει δυνατότητα πληρωμής στο σημείο ελέγχου με POS μηχάνημα που δέχεται Χρεωστική ή Πιστωτική κάρτα καθώς και με μετρητά.

Εναλλακτικά, η καταγραφή στοιχείων και πληρωμή για τον Μοριακό έλεγχο μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα https://payments.iatriko.gr/.Η διαδικασία καθώς και σημαντικές πληροφορίες περιέχονται στον τομέα των Συχνών Ερωτήσεων αυτής της πλατφόρμας.

Το αποτέλεσμα της εξέτασης για τον μοριακό έλεγχο θα σας γνωστοποιηθεί σε περίπου 24 ώρες μέσω email, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχετε δηλώσει. Ο χρόνος απόκρισης ενδέχεται να διαφοροποιηθεί ανάλογα με την ώρα δειγματοληψίας, ή την ύπαρξη αυξημένου αριθμού δειγματοληψιών.

Το αποτέλεσμα του Rapid test είναι διαθέσιμο σε περίπου 15-20 λεπτά μετά τη λήψη του δείγματος μέσω email, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχετε δηλώσει.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με τους εκπροσώπους του  Ιατρικού Κέντρου Αθηνών στο airport@iatriko.gr.

 

Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά χεριών στους χώρους των Αεροσταθμών;

Έχουν τοποθετηθεί  συσκευές με απολυμαντικό χεριών σε όλες τις τουαλέτες, σε όλες τις πύλες επιβίβασης και συνολικά σε περισσότερα από 300 σημεία στους τερματικούς σταθμούς.  

Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;

Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών. 

Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται. 

Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

ΑΦΙΚΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απομόνωση αφικνούμενων επιβατών με ύποπτα συμπτώματα;

Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Αν κρίνεται αναγκαία η διακομιδή σε νοσοκομείο αναφοράς, αυτή πραγματοποιείται με κατάλληλα εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

Ασυμπτωματικοί επιβάτες σε εγγύτητα με τα ύποπτα κρούσματα, ενδέχεται, με απόφαση του Αεροϋγειονομείου, να τεθούν σε καραντίνα και να παραμείνουν στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Αερολιμένα, έως τη μεταφορά τους σε νοσοκομείο αναφοράς. 

Τι συμβαίνει εάν ένας αφικνούμενος επιβάτης δεν αισθάνεται καλά (ήπια συμπτώματα);

Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

Τι συμβαίνει με τις αφίξεις από σοβαρά μολυσμένες χώρες;

Ακολουθούνται οι εντολές του ΕΟΔΥ (ενδέχεται να απαιτηθεί επί τόπου παρουσία κλιμακίου του ΕΟΔΥ). Ειδικότερα, οι πτήσεις από/προς χώρες που παρουσιάζουν έντονη διασπορά του COVID-19 έχουν ήδη απαγορευτεί. Σχετικές ανακοινώσεις γίνονται κατά περίπτωση, από τις αρμόδιες αρχές. 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου. 

Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

Το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport επαναλειτουργεί από 01/07/2020. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.

EΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (CARGO)

Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων. 

ΤΕΛΩΝΕΙΟ/ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ

Τι μέτρα πρόληψης έχει λάβει το Τελωνείο ΔΑΑ σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων;

Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα γραφεία του Τελωνείου στο Κτίριο 27. 

Όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, ηλεκτρονικά. Για ειδικές περιπτώσεις παραλαβής εγγράφων,  υπάρχει γραφείο στην είσοδο του κτιρίου. Το Τελωνείο λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό, ωστόσο, οι εργάσιμες ώρες δεν έχουν αλλάξει.   

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

Υπάρχουν καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία του αεροσταθμού.

Είναι ανοικτά τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου;

Τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία.

 

 

Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.  

Οι αίθουσες αναμονής / CIP lounges των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν κανονικά για τους επιβάτες;

Όλες οι αίθουσες αναμονής / CIP των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν καθημερινά, σύμφωνα με το πρόγραμμα των πτήσεων. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρεία. 

 

Έχω κάνει κράτηση στο χώρο στάθμευσης, αλλά η πτήση μου ακυρώθηκε. Τι να κάνω;

Λόγω των αλλαγών που μπορεί να έχει επιφέρει στο ταξίδι σας ο COVID-19, εάν επιθυμείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματά σας, μπορείτε να καλέσετε στο 210 3534260. 

Που μπορώ να βρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με τις πτήσεις / ακυρώσεις πτήσεων;

Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τηλ. 210 3530000, λειτουργεί όλο το 24ωρο.  Για την εξυπηρέτησή σας, όταν βρίσκεστε στους χώρους του Αεροσταθμού, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Γραφεία Πληροφοριών, τα οποία λειτουργούν όλο το 24ωρο, στα επίπεδα των Αφίξεων & των Αναχωρήσεων.  Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εξελίξεις σε σχέση με τον COVID-19 έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών, για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με την πτήση σας, θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία σας.  

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο?

Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια μπορείτε να δείτε εδώ:

  • Αστικά Λεωφορεία:  http://www.oasa.gr/?id=ind3ex&lang=el
  • Μετρό: http://stasy.gr/
  • Προαστιακός: https://tickets.trainose.gr/dromologia/
  • ΚΤΕΛ: Για λεπτομέρειες σχετικά με τα δρομολόγια, μπορείτε να καλέσετε είτε το τηλεφωνικό κέντρο Αεροδρομίου 210 3530000 είτε τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ Ραφήνας στο 22940 23440.