



ΕΔΩ χτυπάει η καρδιά του αεροδρομίου!
Η Εταιρεία μας
Η Εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου είναι υπεύθυνη για την οργάνωση, τη λειτουργία και την ανάπτυξη των υποδομών του αεροδρομίου καθώς και όλων των υπηρεσιών που παρέχονται σε επιβάτες και επισκέπτες μέσα από ένα εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών.
Είναι το πρώτο αεροδρόμιο με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα στην Ελλάδα από το 2016. Η εταιρεία του Αεροδρομίου, με την πρωτοβουλία Route 2025, έχει αναλάβει τη δέσμευση να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2025.
Οι άνθρωποι μας
Οι άνθρωποί μας είναι άρτια καταρτισμένοι επαγγελματίες, που επιδεικνύουν το υψηλότερο επίπεδο προσωπικής απόδοσης και μοιράζονται τις αξίες μας
Υπευθυνότητα
Αποτελεσματικότητα
Κοντά στον πελάτη
Σεβασμό
Ομαδικό Πνεύμα
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρέχει ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και προγράμματα ευεξίας, για την προώθηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αλλά και προσωπικής ανάπτυξης.
Οι Παροχές μας


- Το επίδομα συνταξιοδότησης αποτελείται από εισφορές από τον εργοδότη ή/και τον εργαζόμενο, καθώς και από επενδυτικές αποδόσεις. Λειτουργεί βάσει καθορισμένου προγράμματος εισφορών.


- Ομαδικό Πρόγραμμα Ασφάλισης: Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή συμπληρωματικής ασφαλιστικής κάλυψης, πέραν της πρωτοβάθμιας και επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης. Περιλαμβάνει ασφαλιστική κάλυψη ζωής, αναπηρίας και ιατρικών εξόδων, εντός και εκτός νοσοκομείου.
- Check-ups: Ιατρικές εξετάσεις σε αναγνωρισμένα διαγνωστικά κέντρα, που καλύπτουν, τόσο τυπικές, όσο και εξειδικευμένες ιατρικές εξετάσεις για άνδρες και γυναίκες.
- Προσφορές υγείας: Ιατρικές υπηρεσίες προσφέρονται σε ειδικές τιμές στους εργαζόμενους του αεροδρομίου της Αθήνας, ως αποτέλεσμα του εκτεταμένου δικτύου που έχει σχηματίσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών με νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα.


- Μετακίνηση προς/από την εργασία: Οι εργαζόμενοι μπορούν να επιλέξουν την επιδότηση του τρόπου μετακίνησης προς/από την εργασία τους (εταιρικό λεωφορείο, επίδομα διοδίων, δωρεάν κάρτα μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή επίδομα καυσίμων).
- Σίτισης: Μηνιαίο επίδομα με τη μορφή κάρτας σίτισης (ticket restaurant card).
- Χριστουγεννιάτικη δωροεπιταγή: ως συνεισφορά για το εορταστικό τραπέζι.


- Επίδομα γάμου και γέννησης παιδιού: Χρηματικό εφάπαξ επίδομα, σε νεόνυμφους και νέους γονείς εργαζόμενους, ως συνεισφορά στο νέο ξεκίνημα της ζωής.
- Επίδομα παιδικού Σταθμού: Εφάπαξ ποσό, που χορηγείται ετησίως σε δικαιούχους εργαζόμενους, με παιδιά ηλικίας έως 5 ετών.
- Βράβευση Αριστούχων: Χρηματικό βραβείο στους αριστούχους μαθητές και πτυχιούχους, παιδιά των εργαζομένων.

Ευημερία
Η συνολική ευημερία των εργαζομένων, έχει πρωταρχική σημασία για την εταιρεία μας και γι’ αυτό προσφέρουμε ευέλικτα και υβριδικά σχήματα εργασίας, καθώς και οφέλη για την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων και των μελών της οικογένειάς τους. Η Εταιρεία διατηρεί, επίσης, Τράπεζα Αίματος, για τις ανάγκες των εργαζομένων και των οικογενειών τους. Το πρόγραμμα Life in Balance του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προσεγγίζει ολιστικά την ευημερία και την ανθεκτικότητα των εργαζομένων, μέσω διάφορων προγραμμάτων και πρωτοβουλιών.

Σωματική Υγεία
Η συστηματική σωματική δραστηριότητα των εργαζομένων ενθαρρύνεται μέσω της συμμετοχής σε αθλητικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες ευεξίας και ενός ειδικού χώρου αθλητισμού και ευεξίας στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας, ο οποίος φιλοξενεί ομαδικά ή ατομικά προγράμματα γυμναστικής, υπηρεσίες διατροφολόγου και συνεδρίες μασάζ, σε καρέκλα γραφείου.

Ψυχική Υγεία
Παροχή γραμμή υποστήριξης 24/7, μέσω του Προγράμματος Υποστήριξης Εργαζομένων, συνεδρίες με ψυχολόγους εντός των εγκαταστάσεων, ενημερωτικά διαδικτυακά σεμινάρια για την ψυχική και σωματική υγεία, καθώς και συμβουλευτική υπηρεσία, για νομικά ή οικονομικά ζητήματα.

Ανάπτυξη
Ενδυναμώνουμε τους εργαζομένους, μέσω ολοκληρωμένων αναπτυξιακών ευκαιριών καθώς πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη των εργαζομένων μας είναι το κλειδί για την επιτυχία της Εταιρείας μας.
Τα προγράμματά μας είναι σχεδιασμένα ώστε να υποστηρίζουν την επαγγελματική ανάπτυξη και να είναι αρωγοί στην εξέλιξη των εργαζομένων, είτε στο ξεκίνημα της καριέρας τους στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είτε σε επόμενα βήματα της επαγγελματική πορεία τους.

Εκπαίδευση
Παρέχουμε ευκαιρίες για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, μέσω εξειδικευμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης, πρακτικής εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας, προγραμμάτων ανάπτυξης ηγετικών ικανοτήτων, προγραμμάτων ανταλλαγής τεχνογνωσίας με άλλα αεροδρόμια.

Επαγγελματική εξέλιξη
Στηρίζουμε ενεργά την επαγγελματική εξέλιξη των εργαζομένων μας μέσω εσωτερικών μετακινήσεων και εναλλαγής θέσεων εργασίας με σκοπό την αποκόμιση εμπειρίας για μελλοντικές επαγγελματικές ευκαιρίες.
Εκδηλώσεις & Δραστηριότητες εργαζομένων
Επαγγελματική σταδιοδρομία

Το τμήμα Υπηρεσιών Κίνησης Αεροδρομίου εξασφαλίζει και διατηρεί το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών, πραγματοποιώντας επιθεωρήσεις και καθαρισμούς στους διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης, τροχόδρομους και στην περιοχή στάθμευσης αεροσκαφών. Οι ευθύνες περιλαμβάνουν την εφαρμογή διαδικασιών διαχείρισης ασφάλειας, την αποτελεσματική ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, την καθοδήγηση αεροσκαφών, τη συνεργασία με τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας σε επιχειρησιακά ζητήματα, την παρακολούθηση δυσμενών καιρικών συνθηκών, την πρόληψη συσσώρευσης ξένων αντικειμένων (FOD) και την αντιμετώπιση περιστατικών διαρροών κηλίδων καυσίμων. Ο συντονισμός με τα τεχνικά ζητήματα των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου με επιχειρησιακό αντίκτυπο, τόσο στην πίστα όσο και στην περιοχή ελιγμών, καθώς και με την κατάσταση τριβής της επιφάνειας του διαδρόμου, αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος των υπηρεσιών κίνησης του αεροδρομίου. Οι επιχειρησιακοί πόροι, όπως οι πύλες αναχώρησης, τα ελεγκτήρια εισιτηρίων επιβατών και οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, βρίσκονται επίσης υπό την ευθύνη του τμήματος Υπηρεσιών Κίνησης Αεροδρομίου μέσο του Κέντρου Επιχειρήσεων Αερολιμένα και κατανέμονται στις Αεροπορικές Εταιρείες με βάση την ασφάλεια, τη χωρητικότητα και τις προτιμήσεις στοχεύοντας στην αριστεία εμπειρίας των επιβατών.

Με το σύνθημα «Επικοινωνούμε, Διευκολύνουμε, Ενσωματώνουμε», το Tμήμα Ανάπτυξης Επίγειας Εξυπηρέτησης & Εμπορευματικών Υπηρεσιών επιδιώκει να αναπτύξει περαιτέρω και να προωθήσει τους τρεις πυλώνες που είναι υπό την ευθύνη του, δηλαδή τις Υπηρεσίες Επίγειας Εξυπηρέτησης, τις Δραστηριότητες Ανάπτυξης Εμπορευματικών Υπηρεσιών και την Παροχή Συνδρομής σε Άτομα με Αναπηρία ή/και Μειωμένη Κινητικότητα (PRM) κατά την παραμονή τους στο αεροδρόμιο.
Χτίζοντας πάνω σε πολυάριθμες συνέργειες μέσω της δημιουργίας διάφορων ομάδων με τους επιχειρηματικούς εταίρους του, το Τμήμα Ανάπτυξης Επίγειας Εξυπηρέτησης & Εμπορευματικών Υπηρεσιών όχι μόνο παρακολουθεί την απόδοση των συμβατικών εταίρων του, αλλά επιπλέον προσπαθεί να βελτιστοποιήσει και να εμπλουτίσει περαιτέρω τις διαδικασίες και τις ροές επιβατών, αποσκευών, τροφοδοσίας προμηθειών πτήσεων, καυσίμων αεροσκαφών, εμπορευμάτων, ταχυδρομείου και άλλων υπηρεσιών, καθώς και να αναπτύξει περαιτέρω την αγορά εμπορευματικών υπηρεσιών με έναν πραγματικά συνεργατικό τρόπο. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα (PRM), η εξυπηρέτηση των οποίων ανήκει στην άμεση ευθύνη της Εταιρείας Αεροδρομίου (ΔΑΑ), το Τμήμα Ανάπτυξης Επίγειας Εξυπηρέτησης & Εμπορευματικών Υπηρεσιών λειτουργεί ένα γραφείο που συντονίζει αποκλειστικά θέματα PRM, διασφαλίζοντας ότι οι εξωτερικοί συνεργάτες παρέχουν υπηρεσίες με σεβασμό, αξιοπρέπεια και ασφάλεια.

Το Τμήμα Συστημάτων Διαχείρισης Αποσκευών λειτουργεί, συντηρεί και υποστηρίζει τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης αποσκευών του αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων ελέγχου επιβατών και αποσκευών. Είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των αποσκευών αλλά και για τη συντήρηση του συστήματος διαχείρισης αποσκευών, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επιβάτες, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης και τις αρχές, διασφαλίζοντας τη σωστή και έγκαιρη ταξινόμηση και τον έλεγχο ασφαλείας των αποσκευών με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας.

Το Τμήμα Επιχειρησιακής Συμμόρφωσης και Μετασχηματισμού διασφαλίζει την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου. Πραγματοποιεί εσωτερικούς ελέγχους και επιθεωρήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι διαδικασίες, οι λειτουργίες και η υποδομή του αεροδρομίου συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Επιπλέον, εντοπίζει και μειώνει προληπτικά τους κινδύνους προκειμένου να προωθήσει μια κουλτούρα ασφάλειας σε ολόκληρο το αεροδρόμιο, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη διαθεσιμότητα και έγκαιρη παροχή ακριβών δεδομένων πτήσεων για την υποστήριξη της επιχειρησιακής αριστείας και της διαχείρισης πόρων.

Το Τμήμα Επιχειρησιακών Λειτουργιών Ασφαλείας αναφέρεται στην ανάπτυξη και εφαρμογή διαδικασιών, μεθόδων και πρακτικών που αποσκοπούν στην πρόληψη έκνομων ενεργειών κατά της πολιτικής αεροπορίας, προστατεύοντας τις ζωές των επιβατών, των εργαζομένων και των επισκεπτών του αεροδρομίου, καθώς και τις εγκαταστάσεις, την υποδομή και τα αεροσκάφη. Οι κύριες λειτουργίες του Τμήματος περιλαμβάνουν Ελέγχους Ασφαλείας, Ελέγχους Πρόσβασης και Έκδοση Αδειών Εισόδου για Άτομα και Οχήματα. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες διαδικασίες ασφαλείας έχουν ανατεθεί σε πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας, η έκδοση αδειών εισόδου διαχειρίζεται από εργαζόμενους του Τμήματος Επιχειρησιακών Λειτουργιών Ασφαλείας της Εταιρείας Αεροδρομίου.

Το Τμήμα Υπηρεσιών Αεροσταθμού διασφαλίζει 24/7 εξυπηρέτηση πελατών και επιχειρησιακή εποπτεία του Κτηρίου Κύριου Αεροσταθμού, του Κτηρίου Δορυφορικού Αεροσταθμού και του Κτηρίου Γενικής Αεροπορίας (GAF), εστιάζοντας σε ασφαλείς, αποδοτικές υπηρεσίες επιβατών και ομαλή ροή επιβατών. Παρέχει επίσης ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών πτήσεων, υπηρεσιών και εγκαταστάσεων και έχει υπό την επίβλεψή του το Τηλεφωνικό Κέντρο του Αεροδρομίου και το Σύστημα Αναγγελιών.

Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την Εταιρεία Αεροδρομίου. Το Τμήμα Υπηρεσίας Περιβάλλοντος είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των περιβαλλοντικών πτυχών που σχετίζονται με τη λειτουργία του αεροδρομίου. Παρακολουθεί το θόρυβο από τα αεροσκάφη και την ποιότητα του αέρα στις γύρω περιοχές, εφαρμόζει ετήσιο Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή με στόχο τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμων, διαχειρίζεται όλους τους τύπους αποβλήτων που παράγονται στο αεροδρόμιο και προωθεί τη διαλογή στην πηγή, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση. Ελαχιστοποιεί τη χρήση νερού, παρακολουθεί την ποιότητα των υπόγειων υδάτων και των όμβριων υδάτων και λαμβάνει μέτρα για την αποτροπή της ρύπανσης του νερού και του εδάφους. Τέλος, υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης άγριας ζωής και βιοποικιλότητας με στόχο τη διατήρηση των τοπικών οικοσυστημάτων, προωθώντας παράλληλα την ασφάλεια της αεροπορίας και ένα Σχέδιο Κοινωνικής Δέσμευσης με πρωτοβουλίες που στηρίζουν διάφορα κοινωνικά, πολιτιστικά, εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά έργα στις τοπικές κοινωνίες γύρω από το αεροδρόμιο.

Η εκτέλεση των τεχνικών επιχειρησιακών λειτουργιών της εταιρείας περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία/συντήρηση της υποδομής του αεροδρομίου διασφαλίζοντας τα ποιοτικά πρότυπα, την ασφάλεια και την αξιοπιστία. Παρέχει τεχνική υποστήριξη μέσω της εφαρμογής καθιερωμένων αρχών προκειμένου να διασφαλίσει την ασφαλή, σωστή και έγκαιρη λειτουργία των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του αεροδρομίου. Διαχωρίζεται σε τέσσερις βασικούς τομείς:
- Μελετών και Κατασκευών
- Ελέγχου Κατασκευαστικών Έργων και Έργων Υπηρεσιών Συντήρησης
- Συντήρηση Συστημάτων & Παροχών Κοινής Ωφελείας του Αεροδρομίου
- Συντήρηση Οχημάτων Αεροδρομίου

Η Επιχειρηματική Μονάδα Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών λειτουργεί ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της υποδομής IT&T, παρέχοντας:
- Υποδομή & Υπηρεσίες Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών: Ως αδειοδοτημένος πάροχος Τηλεπικοινωνιών, η Επιχειρηματική Μονάδα Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών προσφέρει μια ευρεία γκάμα αξιόπιστων, προηγμένων, οικονομικά αποδοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών στην αεροδρομιακή κοινότητα – συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών, φορέων εξυπηρέτησης, επιβατών, παραχωρησιούχων, αρχών κ.λπ. – καθώς και συμβουλευτικές και ολοκληρωμένες υπηρεσίες για τις ελληνικές και διεθνείς βιομηχανίες του αεροπορικού κλάδου και του κλάδου πληροφοριακών συστημάτων και τηλεπικοινωνιών (ICT).
- Πιστοποίηση ISO & Υποστήριξη 24/7: Η Επιχειρηματική Μονάδα Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών διασφαλίζει υψηλή αξιοπιστία και επιχειρησιακή αριστεία προσφέροντας υπηρεσίες πιστοποιημένες κατά ISO 9001 & ISO 20000, υποστηρίζοντας πάνω από 300 εταιρείες και 16.000 χρήστες, λειτουργώντας 24/7 για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών της αεροδρομιακής κοινότητας.
- Καινοτομία μέσω Συνεργασιών & Πιλοτικά έργα επαλήθευσης της αρχής λειτουργίας (POCs): Η Επιχειρηματική Μονάδα Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών προωθεί την καινοτομία μέσω Πιλοτικά έργα επαλήθευσης της αρχής λειτουργίας (Proof of Concept) και συνεργασιών με προμηθευτές, εταιρείες τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνίας (ICT integrators) και startups.
- Λύσεις με επίκεντρο τον Πελάτη: Η Η Επιχειρηματική Μονάδα Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών παρέχει υπηρεσίες που απλοποιούν τις λειτουργίες και προσφέρουν μια ομαλή, ολοκληρωμένη εμπειρία υπηρεσιών, μειώνοντας σημαντικά τις λειτουργικές και διοικητικές επιβαρύνσεις για τους πελάτες του ΔΑΑ.

Το Τμήμα Εμπορικών Υπηρεσιών είναι υπεύθυνο για την εποπτεία των εμπορικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο αεροδρόμιο της Αθήνας, συμπεριλαμβάνοντας καταστήματα λιανικής, τους χώρους μαζικής εστίασης, τις μονάδες παροχής υπηρεσιών και τη διαφημιστική δραστηριότητα στο Κτήριο Κύριου Αεροσταθμού, στο Κτήριο Δορυφορικού Αεροσταθμού και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αεροδρομίου. Με πάνω από 135 μονάδες, το Τμήμα Εμπορικών Υπηρεσιών επικεντρώνεται στην ευθυγράμμιση των εμπορικών προσφορών του αεροδρομίου με τις τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες των επιβατών προκειμένου να ενισχύσει την εμπειρία των επιβατών και να μεγιστοποιήσει τα έσοδα. Υποστηρίζει επίσης τους συνεργάτες για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων, παρακολουθεί τις επιχειρησιακές διαδικασίες και υλοποιεί δραστηριότητες μάρκετινγκ και προώθησης για την αύξηση της επισκεψιμότητας.

Το Τμήμα Υπηρεσιών Επίγειας Πρόσβασης είναι υπεύθυνο για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης στο Αεροδρόμιο. Αυτό περιλαμβάνει την επίβλεψη των ζωνών επίγειας πρόσβασης τόσο στο επίπεδο αναχωρήσεων όσο και αφίξεων, καθώς και τη διαχείριση των δημόσιων χώρων στάθμευσης από επιχειρησιακή και εμπορική σκοπιά. Επιπλέον, το Τμήμα εποπτεύει τις συμφωνίες παραχώρησης που αφορούν τις υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων που υπάρχουν στο Αεροδρόμιο μέσω των επίσημων Συνεργατών Ενοικίασης Αυτοκινήτων και διαχειρίζεται τη σύμβαση παραχώρησης για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αεροδρομίου με τον ΟΣΕ.

Το Τμήμα Ανάπτυξης Ακίνητης Περιουσίας διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μεγιστοποίηση των εμπορικών εσόδων από μη αεροναυτικές δραστηριότητες και στην ενίσχυση των αποδόσεων των επενδύσεων μέσω στρατηγικής ανάπτυξης ακινήτων εντός του αεροδρομίου. Το τμήμα λειτουργεί σε δύο βασικούς πυλώνες:
Παραχωρήσεις Χώρων & Εμπορική Ανάπτυξη Ακίνητης Περιουσίας – Ο εν λόγω τομέας διαχειρίζεται και επεκτείνει ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο ακινήτων εντός των μη αεροναυτικών εκτάσεων του αεροδρομίου, επικεντρωμένο στη μακροπρόθεσμη εμπορική ανάπτυξη και δημιουργία αξίας. Εποπτεύει τις μισθώσεις και στρατηγικές συνεργασίες, περιλαμβάνοντας μεγάλα καταστήματα λιανικής, το ξενοδοχείο του αεροδρομίου, πρατήρια καυσίμων και το μεγαλύτερο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο της χώρας. Επιπλέον, προωθεί την εμπορική ανάπτυξη γης εντοπίζοντας ευκαιρίες στην αγορά, συνεργαζόμενη με πιθανούς επενδυτές, διαπραγματευόμενη συμφωνίες παραχώρησης και εποπτεύοντας το σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων έργων για τη μεγιστοποίηση της δυνατότητας χρήσης της γης, εξασφαλίζοντας ότι οι ενέργειες ανάπτυξης ευθυγραμμίζονται με τους στρατηγικούς μακροπρόθεσμους στόχους του αεροδρομίου.
Διαχείριση & Εκμίσθωση Πολυλειτουργικών Χώρων – Ο εν λόγω τομέας είναι υπεύθυνος για την κατανομή, εκμίσθωση και βελτιστοποίηση των γραφείων και των βοηθητικών χώρων στο Κτήριο Κύριου Αεροσταθμού, στο Κτήριο Δορυφορικού Αεροσταθμού , στα κτήρια πολλαπλών μισθωτών και σε άλλες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου. Διασφαλίζει την αποδοτική αξιοποίηση του χώρου, ενώ καλύπτει τις εξελισσόμενες ανάγκες των συμμετόχων του αεροδρομίου, όπως αεροπορικές εταιρείες, φορείς επίγειας εξυπηρέτησης, παρόχους υπηρεσιών και κρατικές αρχές. Αυτό περιλαμβάνει τον προγραμματισμό μετεγκαταστάσεων, τη διαπραγμάτευση ανανεώσεων μισθώσεων, τη διαχείριση αναδιαρθρώσεων χώρων και την υποστήριξη επιχειρησιακών επεκτάσεων για την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της επιχειρηματικής συνέχειας εντός του οικοσυστήματος του αεροδρομίου.

Το Τμήμα Υπηρεσιών Εγκαταστάσεων εποπτεύει τις λειτουργίες διαχείρισης εγκαταστάσεων που πραγματοποιούνται μέσω ενός συνδυασμού εξωτερικών συμβάσεων εγκαταστάσεων και εσωτερικών υπηρεσιών. Το Τμήμα επικεντρώνεται στην παροχή αποτελεσματικών και οικονομικά αποδοτικών υπηρεσιών, την ανάπτυξη προσαρμοσμένων στρατηγικών ανάθεσης σε εξωτερικούς συνεργάτες και τη διασφάλιση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας μέσω οργανωμένης διαχείρισης συμβάσεων. Βασικές λειτουργίες περιλαμβάνουν τη διαχείριση εξωτερικών υπηρεσιών όπως καθαρισμός και απολύμανση, διαμόρφωση εξωτερικών χώρων, μεταφορά εργαζομένων με εσωτερικά λεωφορεία και υπηρεσίες μετακίνησης με λεωφορεία προς τους χώρους στάθμευσης, έλεγχος σχετικά με επιβλαβή έντομα, υπηρεσίες μετακόμισης, εστιατόρια εργαζομένων και υπηρεσίες χειραμαξιδίων αποσκευών & υπηρεσίες μεταφοράς αποσκευών όπως προμήθεια αναλώσιμων κτηρίων, υπηρεσίες καθαριότητας και διαχείριση κλειδιών.

Ο τομέας της Εταιρικής Στρατηγικής εποπτεύει κρίσιμα στρατηγικά ζητήματα, όπως το Επιχειρησιακό και Επενδυτικό Σχέδιο, το Σχεδιασμό Αερολιμένα, τον Σχεδιασμό Βιώσιμης Ανάπτυξης και την Εξυπηρέτηση Μετόχων. Είναι επίσης υπεύθυνος για το Στρατηγικό Σχεδιασμό και τις Εκθέσεις Βιώσιμης Ανάπτυξης, την Ανάλυση Δεδομένων, την Πρόβλεψη Κίνησης και την Εξωτερική Επιχειρηματική Ανάπτυξη. Επιπλέον, η Εταιρική Στρατηγική έχει ηγηθεί σημαντικών στρατηγικών έργων, όπως η παράταση της περιόδου παραχώρησης της Εταιρείας και η εισαγωγή της Εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών (Αρχική Δημόσια Πρόταση). Αυτά τα έργα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο να διαμορφώσουν την μακροχρόνια ανάπτυξη, τον χρηματοοικονομικό προγραμματισμό και την επιχειρησιακή επιτυχία του οργανισμού.

Οι Οικονομικές Υπηρεσίες φέρουν την ευθύνη για τη διαχείριση λογιστικών και φορολογικών υποθέσεων, υποβολή χρηματοοικονομικών εκθέσεων, τον οικονομικό σχεδιασμό, τις λειτουργίες διαχείρισης διαθεσίμων και τις προμήθειες. Οι κύριοι στόχοι της είναι η διασφάλιση της οικονομικής απόδοσης και σταθερότητας, η βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής δομής και της αποδοτικότητας κόστους, η διατήρηση της συμμόρφωσης με κανονιστικές απαιτήσεις και φορολογικούς κανονισμούς , η διαχείριση χρηματοοικονομικών κινδύνων και η υποστήριξη λήψης στρατηγικών αποφάσεων. Η μονάδα είναι οργανωμένη σε τέσσερις βασικούς τομείς:
- Λογιστήριο και Φορολογία
- Χρηματοοικονομικά
- Διαχείριση Διαθεσίμων και Έλεγχος Πιστώσεων
- Προμήθειες

Διαμόρφωση της εταιρικής πολιτικής Ανθρώπινου Δυναμικού, με σκοπό την ανάπτυξη των εργαζομένων και της εργασιακής κουλτούρας, επιτυγχάνοντας την αποτελεσματικότητα της εταιρείας και την ικανοποίηση των εργαζομένων.

Η Διεύθυνση καλύπτει όλο το φάσμα των λειτουργιών επικοινωνίας και μάρκετινγκ με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας του αεροδρομίου και της πόλης μέσω Ανάπτυξης Δρομολογίων, την ενίσχυση και διατήρηση υψηλών επιπέδων εμπειρίας πελατών και την υποστήριξη των επιχειρηματικών και λειτουργικών δραστηριοτήτων της Εταιρείας. Επιπλέον, αποσκοπεί στην ενίσχυση της εταιρικής εικόνας του αεροδρομίου, στην προώθηση της Αθήνας ως προορισμού όλο το χρόνο και στη συνεχιζόμενη δημιουργία αξίας για τους μετόχους, τους συμμετόχους και το ευρύ κοινό.
Οι ως άνω λειτουργίες υλοποιούνται από τις ακόλουθες ομάδες:
- Ανάπτυξη Δρομολογίων & Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών: Επιδιώκει την ενίσχυση της συνδεσιμότητας του αεροδρομίου και της Πόλης μέσω Ανάπτυξης Δρομολογίων, δηλαδή της αύξησης των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, της ενίσχυσης του δικτύου τους προς και από την Αθήνα. Επιπλέον, παρέχει ολοκληρωμένη υποστήριξη μάρκετινγκ και επικοινωνίας στις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο.
- Μάρκετινγκ Επιβατών & Επιχειρήσεων: αναπτύσσει τη στρατηγική επικοινωνίας και διαμορφώνει σχέδια για εμπορικές και επιχειρησιακές λειτουργίες, υποστηρίζει και αναπτύσσει υπηρεσίες και προϊόντα για τους πελάτες, προασπίζει την εταιρική εικόνα και προωθεί τον προορισμό μέσω στοχευμένων συνεργασιών και συνεργιών.
- Γραφείο Τύπου & Κοινωνικά Μέσα: Διαχειρίζεται τις σχέσεις με τα ΜΜΕ και διαμορφώνει την Εταιρική Στρατηγική Επικοινωνίας, διασφαλίζοντας τη ροή των απαραίτητων εταιρικών πληροφοριών στο ευρύ κοινό.
- Πολιτιστικά Θέματα & Φιλοξενία: Διασφαλίζει και αναπτύσσει την πολιτιστική ταυτότητα του αεροδρομίου μέσω διοργάνωσης σχετικών εκδηλώσεων και εκθέσεων. Επιπλέον, προβάλλει το αεροδρόμιο μέσω μιας καλά οργανωμένης εξυπηρέτησης επισκεπτών ενώ υποδέχεται και φιλοξενεί υψηλού επιπέδου τοπικές και διεθνείς εκδηλώσεις.
- Έρευνα & Στοιχεία Αγοράς και Εμπειρία Πελατών: Παρέχει πολύτιμα και αξιόπιστα δεδομένα μέσω ενός ευρέος δικτύου εσωτερικών και εξωτερικών ερευνών (ad hoc, καθημερινών και περιοδικών) που υποστηρίζουν επιχειρηματικές αποφάσεις που στοχεύουν είτε στην ανάπτυξη της κυκλοφορίας του αεροδρομίου είτε στην ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών. Επιπλέον, χειρίζεται, αξιολογεί και ανταποκρίνεται στα σχόλια των εισερχόμενων επιβατών.

Το Τμήμα Νομικής Υπηρεσίας και Εταιρικής Διακυβέρνησης παρέχει απαραίτητη νομική υποστήριξη σε όλη την Εταιρεία Αεροδρομίου και διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις πολιτικές και τις διαδικασίες εταιρικής διακυβέρνησης, όπως απαιτείται από το νόμο. Εποπτεύει και διασφαλίζει τις διαδικασίες διακυβέρνησης της Εταιρείας στο πλαίσιο της αγοράς και του κανονιστικού περιβάλλοντος και αντιμετωπίζει οποιαδήποτε νομικά θέματα, περιλαμβανομένων ζητημάτων που σχετίζονται με διάφορους τομείς που σχετίζονται με το δίκαιο, τη χρηματοδότηση, τους διαγωνισμούς, τις παραχωρήσεις και καθημερινά ερωτήματα νομικής φύσεως. Επιπλέον, αναλαμβάνει τη δικαστική διαδικασία, υποστηρίζει τις διαπραγματεύσεις συμβάσεων και συνεργάζεται με εξωτερικούς νομικούς συμβούλους όταν κρίνεται απαραίτητο. Καλύπτει όλους τους τομείς της εταιρείας, εξασφαλίζοντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στις νομικές και επιχειρηματικές ανάγκες της Εταιρείας.

Το Τμήμα Κανονιστικής Συμμόρφωσης, Προστασίας Δεδομένων & Δεοντολογίας διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), τα κανονιστικά πρότυπα και τις δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές. Παρακολουθεί την προστασία των δεδομένων, διαχειρίζεται τους κινδύνους συμμόρφωσης, εποπτεύει τους ελέγχους πολιτικών και διαδικασιών, υποστηρίζει τη πιστοποίηση ISO και προωθεί τη δεοντολογική συμπεριφορά. Οι βασικές λειτουργίες περιλαμβάνουν τη διατήρηση αρχείων συμμόρφωσης, τη διεξαγωγή ελέγχων, την παροχή εκπαίδευσης, τη διαχείριση εγκρίσεων εγγράφων και τη διαχείριση του συστήματος διερεύνησης αναφορών προκειμένου να διασφαλιστεί η εμπιστευτικότητα και η ακεραιότητα.

Το Τμήμα Διαχείρισης Κινδύνου και Ελέγχου εντοπίζει και αξιολογεί τους κινδύνους σε όλους τους τομείς των λειτουργιών του αεροδρομίου, εκτιμώντας την έκθεση σε ενδεχόμενες απειλές και εφαρμόζοντας κατάλληλα μέτρα περιορισμού σύμφωνα με τους εταιρικούς στόχους και την ανοχή κινδύνου που έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο. Παρακολουθεί τους ελέγχους, τα περιστατικά και τα σχέδια δράσης σε βασικούς τομείς που ενέχουν κινδύνους.
Το Τμήμα Διαχείρισης Κινδύνου και Ελέγχου ηγείται του Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας (BCMS), συνεργαζόμενο στενά με διατμηματικές ομάδες για την ανάπτυξη προληπτικών μέτρων και διαδικασιών ανταπόκρισης που διασφαλίζουν ότι οι κρίσιμες λειτουργίες του αεροδρομίου συνεχίζονται σε προκαθορισμένα επίπεδα παροχής υπηρεσιών κατά τη διάρκεια διακοπής λειτουργιών.
Το τμήμα εποπτεύει επίσης τους εσωτερικούς ελέγχους ασφάλειας πληροφοριών, διασφαλίζοντας την ανθεκτικότητα των κρίσιμων συστημάτων, τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και την ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Μια βασική ευθύνη του Τμήματος Διαχείρισης Κινδύνου και Ελέγχου είναι η παρακολούθηση και η αναφορά των Εταιρικών Κινδύνων – ζητημάτων που ενέχουν «ουσιώδεις» χρηματοοικονομικούς, νομικούς, λειτουργικούς κινδύνους ή κινδύνους που σχετίζονται με τη φήμη της εταιρείας και διαχειρίζονται κυρίως από την ανώτερη διοίκηση. Παρέχονται τακτικές ενημερώσεις στην Επιτροπή Ελέγχου, διασφαλίζοντας ότι οι προσπάθειες της Διοίκησης και των μετόχων επικεντρώνονται σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα.

Η Ασφάλεια Πληροφοριών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία των συστημάτων, των δεδομένων και της ψηφιακής υποδομής του Αερολιμένα από κυβερνοαπειλές και έκνομες ενέργειες. Είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη και εποπτεία της στρατηγικής ασφάλειας πληροφοριών του ΔΑΑ, διασφαλίζοντας ότι τα μέτρα ασφαλείας ευθυγραμμίζονται με νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις και τους επιχειρησιακούς στόχους της εταιρείας.
Οι βασικές ευθύνες περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πολιτικών ασφαλείας, την ενημέρωση των εργαζομένων σε θέματα ασφάλειας, την παρακολούθηση των μέτρων κυβερνοασφάλειας, τη διενέργεια εκτιμήσεων κινδύνων ασφάλειας πληροφοριών, την παροχή συμβουλών στη διοίκηση για στρατηγικές ασφαλείας και συμμόρφωση με τα πρότυπα του κλάδου, την παρακολούθηση των παγκόσμιων τάσεων κυβερνοασφάλειας και τη διασφάλιση συμμόρφωσης με διεθνείς και εθνικούς κανονισμούς και πρότυπα ασφαλείας.

Ο σκοπός του Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου είναι να ενισχύσει την ικανότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) να δημιουργεί, να προστατεύει και να διατηρεί αξία, παρέχοντας στο Διοικητικό Συμβούλιο και στη Διοίκηση του ΔΑΑ ανεξάρτητη, με βάση τον κίνδυνο και αντικειμενική διασφάλιση, συμβουλές, γνώση και πρόβλεψη.
Το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου ενισχύει την επιτυχημένη επίτευξη των στόχων του ΔΑΑ, της διακυβέρνησης, της διαχείρισης κινδύνων και των διαδικασιών ελέγχου, της λήψης αποφάσεων και της εποπτείας, της φήμης και της αξιοπιστίας του να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.
Το πεδίο των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου καλύπτει ολόκληρο τον οργανισμό, περιλαμβάνοντας όλες τις δραστηριότητες, τα περιουσιακά στοιχεία και το προσωπικό του ΔΑΑ. Το πεδίο των δραστηριοτήτων του εσωτερικού ελέγχου περιλαμβάνει επίσης, αλλά δεν περιορίζεται σε, αντικειμενική εξέταση των αποδείξεων για την παροχή ανεξάρτητης διασφάλισης και συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Επιτροπή Ελέγχου και στη Διοίκηση του ΔΑΑ για την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών διακυβέρνησης, διαχείρισης κινδύνων και ελέγχου του ΔΑΑ.
Το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου αναφέρει τα αποτελέσματα των εργασιών του στην Επιτροπή Ελέγχου του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου του ΔΑΑ τηρεί τα υποχρεωτικά στοιχεία του Διεθνούς Πλαισίου Επαγγελματικών Πρακτικών του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών, που είναι τα Παγκόσμια Πρότυπα Εσωτερικών Ελέγχων και οι Ειδικές Απαιτήσεις και διέπεται επίσης από τις διατάξεις του νομοθετικού πλαισίου (όπως ορίζονται στον Νόμο 4706/2020 και τις τροποποιήσεις του εν ισχύ).